۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85421894
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ستاد مدیریت بحران گچساران به حالت آماده باش درآمد

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۶
کد خبر: 85421894
ستاد مدیریت بحران گچساران به حالت آماده باش درآمد

گچساران- ایرنا- فرماندار گچساران گفت: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی و کاهش خسارت‌های سیل و بارندگی‌ها ستاد مدیریت بحران این شهرستان در وضعیت آماده باش قرار گرفت.

روانبخش دیهیم خوب روز دوشنبه در نشست ستاد بحران گچساران افزود: آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران و مردم این شهرستان نقش موثری در کاهش چشمگیر تلفات پس از بروز انواع حوادث دارد.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن برخی نقاط این شهرستان، افزود: امکان وقوع حادثه همواره وجود دارد و به همین دلیل می طلبد اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در وضعیت آماده باش باشد.

دیهیم خوب اظهار کرد: هواشناسی با توجه به شرایط جوی برای بامداد روز سه شنبه ۲۹ اسفند امسال هفته جاری تا عصر روز چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ هشدار سطح قرمز صادر کرد.

وی بیان کرد: آمادگی دستگاه های متولی گچساران برای خدمات رسانی بموقع و مناسب به مردم بخش حادثه دیده این شهرستان در موقع بحران ضروری است.

دیهیم خوب ابرازکرد: با توجه به وجود جداول و کانال زیاد در این شهرستان احتمال آب گرفتگی آنها در زمان بارندگی های شدید وجود دارد به همین دلیل باید تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

فرماندار گچساران گفت: باید چند سالن در شهرستان برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شود،اطلاع رسانی لازم برای رهاسازی احتمالی آب سدکوثر در صورت نیاز به روستاها انجام شود.

رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: طبق هشدارهای هواشناسی توده بارانی از فردا صبح در استان فعال و روز چهارشنبه هفته جاری از جو استان خارج می شود.

ستاد مدیریت بحران گچساران به حالت آماده باش درآمد

امیدحسینی با اشاره به اینکه شهروندان به هشدارهای صادره از سوی ستاد بحران توجه کنند گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۲۹۹ میلیمتر بارندگی در شهرستان ثبت شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۸۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره امور آب گچساران گفت: مدیریت سدها و رودخانه ها با توجه به صدور هشدار قرمز در اولویت می باشد و سد چمشیر با توجه به حجم ذخیره آب هیچ گونه مشکلی در این راستا ندارد.

سید معصوم افضلی ابراز کرد: ظرفیت سد کوثر هم اکنون ۸۶ درصد است و با توجه به خالی بودن ۱۴ درصد این سد احتمال پرشدن این سد وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هشدارهای لازم به مردم پایین دست سد کوثر برای رهاسازی احتمالی آب سد صادر شده و در این زمینه مشکل وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، پاکسازی کانال دفع آبهای سطحی ،جابجایی ساکنان مناطق آسیب پذیر، آماده باش هلال احمر ، آماده باش مراکز برای مواقع حوادث، ارائه توسعه های ایمنی به رانندگان جاده ای، پرهیز از انجام سفرهای غیر ضروری
در حاشیه و مجاورت رودخانه ها، بازگشایی دهانه پل ها و مسیرها و جاده های در معرض خطر، ابلاغ عشایر جهت تدابیر لازم برای حفظ ایمنی و پیشگیری از خسارت به دام ، اعمال محدودیت پرواز بالگرد توسط شرکت نفت
از مهمترین مصوبات این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha