آزادسازی ۱۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در ری/کشف ۱۵۵۰ میلیارد ریال لوازم قاچاق

شهرری- ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری از آزادسازی بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدقاسم طرهانی روز دوشنبه بیان کرد: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین های کشاورزی بخش "خاورشهر" در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۷ این فرماندهی، قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی ها و بنا های احداث شده در این زمین ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری تصریح کرد: در این عملیات بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رها سازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ارزش زمین های رها سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان بیش از ۹۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۰۰ حکم قضائی در روز گذشته به اجرا در آمد.

سرهنگ طرهانی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

دستگیری سارقان کارخانجات با حضور به موقع پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان ری از سارق حرفه ای کارخانجات محدوده کهریزک، خبر داد و گفت: باحضور به موقع پلیس سارق دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ طرهانی بیان داشت: در مورخه ۲۵اسفندماه امسال ماموران درحال گشت زنی و پوشش دهی انتظامی کارخانه جات محدوده کهریزک بودند که متوجه باز بودن درب یک کارگاه می شوند که ماموران به این موضوع مشکوک می شوند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرکز پیام ماموران وارد آن واحد صنعتی شده که متوجه حضور یک سارق می شوند که با بستن دست و پای نگهبان درحال سرقت تجهیزات صنعتی می شاد.

رئیس پلیس شهرستان ری اظهار داشت: سارق به محض رویت پلیس ناگهان با یک قبضه سلاح جنگی دست ساز به سمت ماموران شلیک کرده که در نهایت با اقدام غافلگیرانه پلیس و شلیک تیرهوایی سارق را زمین گیر و دستگیر کردند که ضمن کشف اسلحه دست ساز دو قبضه سلاح سرد از نوع قمه و چاقو نیز کشف شد.

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه متهم به کلانتری منتقل شد، تصریح کرد: متهم پس از انتقال به مقر پلیس به ۳فقره سرقت کارگاه و کارخانه معترف شد که جهت بررسی بیشتر و تخصصی تر به پلیس آگاهی شهرستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان گفت: توجه به هشدارهای انتظامی و کاربردی کردن آموزش های همگانی پلیس در حوزه پیشگیری از سرقت ضامن ناکامی سارقان است.

کشف ۱۵۵۰ میلیارد لوازم قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ری از کشف بیش از ۲۲هزار موتور و پنل کولر گازی قاچاق به ارزش حدودی یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و دستگیری یک متهم در این رابطه، خبر داد.

سرهنگ طرهانی بیان داشت: تیم دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان ری با رصد هوشمندانه و کسب خبری مبنی دپوی کالاهای قاچاق در یک انبارکالا در محدوده "شورآباد"، شناسایی محل دپوی این کالاها در دستور کار عوامل تیم مبارزه با قاچاق کالا و ارز این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، ماموران موفق به شناسایی محل دقیق دپوی کالاهای قاچاق شدند.

این مقام انتظامی در ادامه ابراز داشت: پس از هماهنگی های قضائی تیمی از عوامل مبارزه با کالای قاچاق در بیست و پنجم اسفند ماه به محل این انبار مراجعه و در بررسی های بیشتر از این مکان بیش از ۲۲هزار عدد از قطعات کولرگازی، فاقد مدارک و مستندات قانونی را کشف و توقیف شد.

سرهنگ طرهانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعلام داشتند، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در پایان احساس مسئولیت همه شهروندان در حفظ نظم و امنیت جامعه را امری لازم و ضروری دانست و از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی را که از فعالیت مجرمان و مخلان نظم و امنیت در سطح جامعه دارند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ ، با پلیس در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha