۱ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85422984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بانک جهانی خواستار اقدام فوری برای نجات جان مردم غزه شد

تهران- ایرنا- بانک جهانی با درخواست اقدام فوری برای نجات جان فلسطینی‌ها در نوار غزه، هشدار داد که بیش از نیمی از جمعیت این منطقه در آستانه قحطی قرار دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بانک جهانی در بیانیه‌ای که در تارنمای این بانک منتشر شد، اعلام کرد: بیش از نیمی از مردم غزه از جمله کودکان و سالمندان در آستانه قحطی هستند. گروه بانک جهانی خواستار اقدام فوری برای نجات جان مردم این منطقه است.

این بیانیه افزود: ما با درخواست جامعه بین‌المللی برای دسترسی بدون مانع، فوری و آزادانه مردم غزه به تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و خدمات حیاتی از طریق همه ابزارهای در دسترس موافق هستیم.

بانک جهانی بر تامین سریع و گسترده نیازهای مردم غزه تاکید کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که بانک جهانی پیشتر ۳۵ میلیون دلار به غزه کمک کرده بود.

این کمک مالی جدید شامل ۱۰ میلیون دلار بسته‌های غذایی بود که توسط هیات مدیره بانک جهانی تایید و برای تامین غذای ۳۷۷ هزار نفر از مردم غزه اختصاص یافته بود.

به گزارش ایرنا، طبق گزارش برنامه جهانی غذا،حدود ۱.۱ میلیون نفر در غزه «با گرسنگی فاجعه بار مبارزه می کنند.»

بر اساس داده های طرح یکپارچه امنیت غذایی (IPC)، این بالاترین تعداد افرادی است که تاکنون با گرسنگی فاجعه‌بار مواجه شده‌اند.

آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین که روز سه شنبه(دیروز) منتشر شد، نشان می دهد که با گذشت ۱۶۵ روز از جنایات ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، حملات به غیرنظامیان این منطقه ادامه دارد و آمار شهدا به ۳۱ هزار و ۸۱۹ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه افزود: طی این مدت ۷۳ هزار و ۹۳۴ فلسطینی نیز بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha