مرکز تحقیقات تمساح ریکوکش آماده بازدید مسافران نوروزی است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از آمادگی مرکز تحقیقات تمساح ریکوکش برای استقبال از گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی در جنوب استان خبر داد.

محمدرضا علیمرادی روز چهارشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز باستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: هم زمان با آغاز سال نو و فصل بهار گردشگران و مسافران نوروزی از جای جای کشور می‌توانند با حضور در مرکز تحقیقات تمساح ریکوکش از برکه‌های زیست تمساح دید کنند.
وی ادامه داد: در این مرکز اقدام‌های حفاظتی، مراقبتی، درمانی و تحقیقاتی بر روی گونه اندمیک تمساح پوزه کوتاه مردابی صورت می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مرکز تیمارداری و نگهداری تمساح مردابی در روستای ریکوکش در فاصله ۱۲۰ کیلومتری چابهار- راسک در زمینی به گستره ۱۰ هکتار ساخته شده است.

وی عنوان کرد: این مرکز دارای دو استخر خاکی بزرگ برای نگهداری و مراقبت تمساح‌های بالغ و نیز یک استخر کوچک برای نگهداری تمساح‌های نابالغ و جوان است.

علیمرادی خاطرنشان کرد: امسال نیز در این مرکز، کشت گونه‌های گیاهی مثمر بومی با هدف آشنایی گردشگران با میوه‌های گرمسیری منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha