۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85423123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین تحویل سال نو در ۲۹ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: آیین تحویل سال نو همراه با اجرای برنامه‌های مختلف در ۲۹ بقعه متبرکه استان با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

حجت الاسلام حسین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اماکن مقدسه و بقاع متبرکه ظرفیت پنهانی برای تقویت باورهای دینی هستند و سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی اداره این اماکن برنامه‌های دینی و فرهنگی متعددی را به ‌منظور حضور بیشتر مردم اجرا می‌کند.

وی تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت زیارت امین‌الله و سخنرانی کوتاه مذهبی را از جمله برنامه‌های تحویل سال در بقاع متبرکه برشمرد.

وی گفت: مولودی‌ خوانی، اجرای مسابقه معارفی، پخش کلیپ ‌های مذهبی، اجرای سرودهای مناسبتی، آمادگی برای لحظه تحویل سال و پخش زنده پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی از دیگر این برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی استقبال مردم از مراسم تحویل سال در جوار امامزادگان را خوب ارزیابی و بیان کرد: در سال‌های گذشته خیل عظیمی از مردم استان لحظه تحویل سال ‌نو که بهترین لحظه سال است را در کنار مضجع شریف امامزادگان گذرانده ‌اند.

وی گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه جاری با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز در ۴۷ بقعه متبرکه استان آغاز شده است.

حجت الاسلام رحیمی افزود: ۴۷ مبلغ بومی و غیربومی میزبان اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع شاخص استان هستند که در ۲۷ بقعه متبرکه ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ۶ بقعه و افطاری ساده در ۱۰ بقعه متبرکه در دستور کار قرار دارد و همچنین ۷۱۶ مهمانسرا و زائرسرا در طرح نوروزی آماده اسکان مسافران نوروزی است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان اوقاف در تلاش است تا سطح خدمات ‌رسانی فرهنگی، اجتماعی معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقا بخشد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹ موقوفه جدید به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در استان ثبت شد که نیت موقوفات بیشتر در بحث نیازهای روز جامعه بوده است.

استان خراسان جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه دارد که از این تعداد ۶۰ مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha