۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85397612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی جشن نیمه شعبان در ۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - جشن های میلاد امام زمان (عج) در نیمه شعبان به میزبانی ۳۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار شد و در بیرجند با شادپیمایی مردم همراه بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: این آیین ها با سخنرانی، مولودی خوانی، کاروان شادی و اطعام همراه است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از برنامه های محوری نیمه شعبان را طرح قرار دوازدهم عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح بسته های معیشتی و پوشاک با محوریت ۱۵ بقعه متبرکه بین نیازمندان توزیع شد.

وی به قرائت مناجات شعبانیه در ۱۹ بقعه متبرکه اشاره کرد و گفت: در ۱۱ بقعه متبرکه نیز مراسم پیاده روی و کاروان شادی برپا شد، مسابقات فرهنگی، نورافشانی و اطعام زائران به تعداد ۱۱ هزار و ۶۰۰ پرس از دیگر برنامه های نیمه شعبان در بقاع متبرکه استان است.

همچنین مراسم شادپیمایی و اجتماع مردمی منتظران ظهور امروز - یکشنبه - با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم از میدان ابوذر تا مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد.

بانگ «لبیک یا مهدی» نیز ساعت ۲۱ دیشب همزمان با سراسر کشور از فراز بام‌ها، ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه خراسان جنوبی طنین‌انداز شد و عموم مردم با زمزمه دعای فرج (الهی عظم البلاء) و دعای توسل از درگاه خداوند متعال، تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر (عج)، رفع بلایا و گرفتاری‌ها را طلب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha