مقاصد مناسب برای سفر در اردیبهشت 1403

طبیعت زیبا و سرسبز بهاری در ماه اردیبهشت موجب می‌شود که افراد زیادی به فکر طبیعت‌گردی وسفربه دل طبیعت باشند.البته اکثرشهرهای گردشگری ایران طبیعت بسیارزیبایی دارندکه در این مقاله به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت و با مقاصد مناسب برای سفر در اردیبهشت 1403 آشنا می شوید.

فصل بهار در حالت کلی برای سفر و گشت‌وگذار مناسب است؛ چراکه آب‌وهوا بسیار عالی و مطلوب بوده و طبیعت نیز شکوفا و سرسبز می‌شود. البته در اولین ماه بهار به‌خاطر همزمانی با تعطیلات نوروزی میزان مسافران افزایش پیدا می‌کند و شاید این شلوغی و ازدحام برای همه افراد خوشاید نباشد. در ماه آخر بهار یعنی خرداد نیز امتحانات مدرسه و دانشگاه شروع می‌شود و هوا نیز رو به گرمی می‌رود و می‌توان گفت که مساعدترین زمان برای سفر دومین ماه بهار یعنی اردیبهشت است. برای آشنایی با مقاصد مناسب سفر در اردیبهشت 1403 با بمانید.

اردیبهشت کجا بریم؟ معرفی مقاصد برتر

طبیعت زیبا و سرسبز بهاری در ماه اردیبهشت موجب می‌شود که افراد زیادی به فکر طبیعت‌گردی و سفر به دل طبیعت باشند. البته اکثر شهرهای گردشگری ایران طبیعت بسیار زیبایی دارند که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

کاشان: تجربه تماشای گلاب‌گیری به روش سنتی از نزدیک جزو مزیت‌های خاص سفر به کاشان در اردیبهشت ماه است؛ چراکه در این موقع از سال مزارع گل محمدی این شهر و اطراف آن پر از گل هستند و مراسم خاص گلاب‌گیری نیز اجراع می‌شود.

شیراز: شاید نامگذاری 15 اردیبهشت با عنوان روز شیراز بیانگر زیبایی خارق‌العاده و کم‌نظیر شیراز در فصل بهار به‌خصوص در ماه اردیبهشت باشد و نیازی به هیچ توضیح دیگر نیست. در این روز مراسم‌ مختلفی در شهر برگزار می‌شود و شگفتانه‌هایی مثل بازدید رایگان از برخی مکان‌ها و جاذبه‌های تاریخی صورت می‌گیرد.

علاوه‌بر آن غرق شدن در بوی بهشتی بهارنارنج‌ها و قدم زدن در باغ‌های پرگل و زیبای شیراز بی‌شک هرگز از خاطرتان نخواهد رفت و برای همیشه در گوشه ذهنتان ثبت خواهد شد. برای سفر به شیراز زیبا می‌توانید بلیط اتوبوس یا قطار تهیه کنید یا اینکه خرید بلیط هواپیما و سفر سریع را در اولویت قرار دهید.

مقاصد مناسب برای سفر در اردیبهشت 1403

همدان: همدان از جمله شهرهای تاریخی و کهن ایران است که آثار بیشماری در خود جای داده است. در فصل بهار به‌خصوص اردیبهشت ماه آب‌وهوای این شهر بسیار عالی و مطلوب شده و کوه‌ها و دشت‌های اطراف آن نیز در زیباترین حالت خود قرار دارند. علاوه‌بر آثار تاریخی زیاد و طبیعت بسیار بکر در همدان شما می‌توانید برای بازدید از طبیعت زیبای شهر نهاوند در نزدیکی همدان رفته و از جذابیت‌های طبیعی این شهر نیز لذت ببرید.

کرمانشاه: یکی دیگر از مقاصد مناسب برای سفر در اردیبهشت ماه، کرمانشاه است؛ چراکه طبیعت شهر کرمانشاه و اطراف آن در اردیبهشت بسیار خاص و دلربا می‌شود و آب‌وهوای آن نیز بسیار دلپذیر و مطلوب است. در سفر به کرمانشاه علاوه‌بر بازدید از آثار تاریخی این شهر می‌توانید از باغ گل بسیار زیبا و بی‌نظیر آن نیز بازدید کنید. می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط قطار برای سفر به کرمانشاه اقدام کنید، البته امکان سفر هوایی و جاده‌ای با اتوبوس نیز فراهم است.

یزد: یزد از جمله شهرهای گرم و خشک ایران است که در فصل بهار آب‌وهوای آن معتدل‌تر و مطلوب‌تر می‌شود؛ به‌همین خاطر اگر قصد دارید از زیبایی‌های این شهر خشتی و تاریخی بازدید کنید، بهتر است فصل بهار به‌خصوص ماه اردیبهشت را برای سفر به این شهر اختصاص دهید. در ماه اردیبهشت علاوه‌بر مناسب‌ بودن شرایط آب‌وهوایی خبری از شلوغی اوایل فروردین نیز نخواهد بود و می‌توانید به‌راحتی و با خیالی آسوده به گشت‌وگذار در کوچه‌پس‌کوچه‌های زیبای شهر یزد بپردازید.

مقاصد مناسب برای سفر در اردیبهشت 1403

علاوه‌بر مقاصد ذکر شده موارد دیگری مثل اصفهان، کردستان، ترکمن صحرا، کوهرنگ، باداب سورت ساری، زنجان، دشت کالپوش در سمنان، اورامانات در کردستان، دامنه‌های کوه دماوند، گیلان، مازندران، لرستان، اردبیل، محلات، ایلام، جزیره کیش و... نیز برای سفر در اردیبهشت ماه بسیار مناسب هستند.

فوت و فن برنامه ریزی سفر

اگر شما هم مانند اکثر افراد با شکوفا و سرسبز شدن طبیعت در فصل بهار رغبت بیشتری برای سفر پیدا می‌کنید، بهتر است سفر خود را برای ماه دوم فصل بهار یعنی اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید. چون در این ماه طبیعت بسیار زیباتر از ماه‌های قبل می‌شود، آب‌وهوا بسیار دلپذیر و معتدل است و همچنین به‌دلیل کاهش میزان تقاضا برای سفر، هزینه‌های مربوط به خرید بلیط اتوبوس vip، قطار، هواپیما و رزرو هتل نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند؛ یعنی شما در زیباترین و سرسبزترین ماه سال می‌توانید با قیمت مناسب سفر خود را انجام دهید.

برای رزرو هتل می‌توانید هتل‌های مقصد مدنظر خود را به‌صورت اینترنتی از جوانب مختلف بررسی کنید و سپس مناسب‌ترین هتل را برای اقامت رزرو کنید. در رابطه خرید بلیط هم می‌توانید روش خرید آنلاین را در پیش بگیرید و در کمترین زمان بلیط مدنظر خود را بخرید. از آنجایی‌که میزان سفر در این ایام سال کمتر است و اغلب مسافران در اول بهار و عید نوروز سفر خود را انجام داده‌اند، امکان خرید ارزانترین بلیط هواپیما بسیار زیاد است. شما می‌توانید در بین بلیط‌های چارتری و لحظه آخری نیز جستجو کنید تا بتوانید بلیط قیمت مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری بخرید.

برای سفر در ماه اردیبهشت علاوه‌بر سفر انفرادی می‌توانید تورهای مختلف به مقاصد متفاوت رزرو کنید و لذت سفر گروهی را تجربه نمایید که به احتمال زیاد تجربه بسیار دلچسب و خاصی خواهد بود.

در کل فصل بهار یکی از ایده‌آل‌ترین زمان‌ها برای سفر به نقاط مختلف کشور محسوب می‌شود و برخی از زیبایی‌های طبیعت فقط در این فصل جذاب قابل مشاهده است. پس بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و با یک برنامه‌ریزی اصولی یک سفر عالی برای ماه اردیبهشت یا هرکدام از ماه‌های زیبای فصل بهار ترتیب دهید و خاطرات فراموش‌نشدنی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha