پویش«۳۰*۶۰» چیست؟

۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۰
کد خبر: 85423317
پویش«۳۰*۶۰» چیست؟

تهران- ایرنا- آمارها نشان می‌دهد ۶۰ درصد سوانح و تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتر مانده به مبادی ورودی شهرها اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، بر اساس آمار ۶۰ درصد تصادفات در میانگین ۳۰تا ۲۵ کیلومتری ورودی به شهرها اتفاق می افتد، به همین دلیل پویشی با عنوان ۳۰*۶۰ با همکاری دستگاه های مختلف از پلیس راه، اورژانس و جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.

در این پویش با راه اندازی توقفگاه ها و غرفه های مختلف در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها از رانندگان دعوت می شود تا برای استراحتی کوتاه توقف کنند تا با هوشیاری بیشتر به مسیر ادامه بدهند.

ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه ای بر ضرورت توقف مسافران نوروزی در کمپین ۳۰*۶۰ برای جلوگیری از سوانح جاده‌ای تاکید کرده است

تصادفات در این نقطه حساس معمولا به دلیل خستگی و خواب آلودگی رانندگان اتفاق می‌افتد و توصیه می‌شود در پویش ۳۰*۶۰ که به همین منظور در مبادی ورودی شهرهای کشور مستقر شده است، توقف کنند و پس از دریافت خدمات و استراحت به مسیر خود ادامه دهند.

به گزارش ایرنا احمد وحیدی وزیر کشور روز گذشته در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: باید روی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها متمرکز شویم تا تصادفات جاده‌ای در سفر و آمار تلفات و مصدومیت کاهش یابد که نخستین و مهمترین موضوع سفر در نوروز «ایمنی سفر» است که باید مورد توجه همه، هم مردم و هم اعضای ستاد قرار گیرد و همه باید تلاش کنیم آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

وی تاکید کرد: کاهش تصادفات و تلفات ماموریت اخلاقی و انسانی همه ما و همچنین سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهوری است. البته تدابیری اندیشیده شده است اما با برخی اقدامات مانند توجه به ساعت‌های اوج تصادفات، حدفاصل ٣٠ کیلومتری نزدیک ورودی شهرها و افزایش نظارت‌ها می‌توان این آمار را کاهش داد.

وحیدی با قدردانی از اورژانس و جمعیت هلال احمر کشور گفت: معمولا ٧۵ درصد تصادفات، برون‌شهری است اما شهرداری‌ها و راهنمایی و رانندگی باید به تصادفات درون‌شهری هم توجه کنند. البته برای نوروز، بالگرد امداد در حوادث جاده‌ای و انتقال مصدومان پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha