معاون استاندار: افزایش ۴۰ درصدی بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان به همت دولت سیزدهم انجام شد

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ۴۰ درصدی ساخت جاده‌ و بزرگراه در این استان به همت دولت سیزدهم انجام شده و نسبت به دولت‌های قبل رشد قابل توجهی داشته است.

منصور بیجار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ایجاد زیر ساخت‌ها از عوامل اصلی توسعه هر منطقه‌ای است، بیان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که اهمیت زیر ساخت‌های حمل و نقل در این استان را دوچندان می‌کند.

وی تاکید کرد: در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان، دسترسی به ساحل و از طریق بندر چابهار دسترسی به آب‌های آزاد کل جهان را داریم، ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان و کمی کمتر از این حدود با کشور افغانستان و از یک طرف ارتباط خوبی در داخل کشور به لحاظ کریدوری داریم که به اهمیت زیر ساخت‌های جاده‌ای می‌افزاید.

شاخص‌های جاده‌ای و حمل نقلی در سیستان و بلوچستان پایین بود که در دولت سیزدهم با حمایت رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور و مدیریت شخص استاندار بحث راه‌ها جزو اولویت‌های اول پروژه‌های عمرانی استان قرار گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: شاخص‌های جاده‌ای و حمل نقلی در این استان پایین بود که در دولت سیزدهم با حمایت رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور و مدیریت شخص استاندار بحث راه‌ها جزو اولویت‌های اول پروژه‌های عمرانی استان قرار گرفت.

وی گفت: در راستای بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها تقسیم کار لازم انجام شده و سالانه بیش از ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسیده است.

بیجار اظهارکرد: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت، وسعت بزرگراهی سیستان و بلوچستان را به ۲ برابر بزرگراه‌ها که قبل از این دولت ساخته شده است، برسانیم.

وی تاکید کرد: برای سال بعد در بحث محورهای کریدور شمال و جنوب، شرق و غرب و کریدور ساحلی، طرح های دقیق و قابل اجرایی در بیش از ۳۸ قطعه فعال راه اصلی خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha