۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85423486
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در همدان راه‌اندازی شد

۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبر: 85423486
پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کمپین (پویش) طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای در استان راه‌اندازی شد.

علی خاکسار روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد کمپین طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به استقرار ارگان‌های امدادرسان و ۱۴ ایستگاه سلامت در مناطق مشخص در این طرح نوروزی افزود: ارگان‌های امداد و نجات، راهداری و پلیس راه و سایر ارگان‌های مربوطه در ۳۰ کیلومتری ورودی‌ها با هدف کاهش تصادفات مستقر شده‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی از تاریخ ۲۴ اسفندماه سال‌جاری تا ۱۷ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به مدت ۲۳ روز ادامه دارد.

خاکسار عنوان کرد: استفاده از سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی، در حالت پیغام‌گیر و پاسخگو، اطلاعات مختلفی از سفر را در اختیار همشهریان قرار می‌دهد.

پلمب یک خانه مسافر غیرمجاز در همدان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از پلمب یک واحد خانه مسافر غیرمجاز در محله چرمسازی همدان خبر داد.

پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در همدان راه‌اندازی شد

خاکسار گفت: در بازرسی مشترک عوامل اماکن نیروی انتظامی و میراث‌فرهنگی همدان از محل خانه مسافرهای سطح شهر همدان، یک واحد خانه مسافر که نسبت به پذیرش اتباع خارجی بدون مجوز اقدام کرده بود پلمب شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ خانه مسافر دارای مجوز در همدان فعالیت می‌کنند، افزود: تعدادی از خانه مسافرها نیز تشکیل پرونده داده‌اند که تاکنون پروانه آنها از طریق درگاه ملی مجوزها صادر نشده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha