۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85423773
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۷۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در چهارمحال و بختیاری جذب شد

شهرکرد-ایرنا- رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری گقت: در سال گذشته از محل خط اعتباری مکانیزاسیون مبلغ ۷۷۴ میلیارد ریال تسهیلات در استان جذب شد.

لیلا منوچهری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به استان اختصاص داده شد، افزود:این تسهیلات در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، گلخانه، دام و طیور، آبزیان و تجهیز شرکت های مکانیزاسیون توزیع شده است.

وی گفت: این تسهیلات برای خرید انواع نیرو محرکه از جمله تراکتور باغی و کمباین، انواع دستگاه‌های کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی، سمپاش‌های زراعی و باغی، تیلر، پوست‌کن‌های بادام و گردو، سایر ادوات باغبانی و تجهیزات مرغداری، دامداری و شیلات پرداخت شده است.

به گفته وی، در این مدت ۴۱۰ دستگاه ادوات زراعی با مبلغ ۴۶۰ میلیارد ریال، ۳۱۷ دستگاه انواع ادوات باغبانی و ۱۹دستگاه تراکتور به مبلغ ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری شد.

رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: در این مدت ۲ واجد دام و طیور با مبلغ هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تجهیز و یک واحد شیلات با مبلغ سه میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال تجهیز شد.

منوچهری از خرید ۶ دستگاه کمباین برای شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، اردل، بروجن و فارسان خبر داد و گفت: یک دستگاه از این کمباین‌ها از محل تسهیلات ماده ۱۸ خریداری شد.

رییس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری از بسته شدن سامانه سمات از ۱۸ اسفندماه سال گذشته خبر داد و گفت:هم‌اکنون پرونده خرید تجهیزات و ادوات کشاورزی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در بانک کشاورزی استان تشکیل شده است.

وی اظهار داشت : توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مهمترین اهداف توسعه‌ای سازمان جهادکشاورزی در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی ، تجهیز ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان است.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha