روز نمایش عملی وحدت ملی

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۰۳
کد خبر: 85423992
روز نمایش عملی وحدت ملی

سمنان - ایرنا - ۱۲ فروردین سالروز شکوفایی نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام مردم‌سالاری دینی و مظهر عزم و وحدت ملی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد و نهایت در دوازدهمین روز از فروردین ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران با تفکر و اندیشه‌های متنوع، مختلف و گاه متضاد در قالب برگزاری همه‌پرسی سراسری، آری قاطعی به جمهوری اسلامی گفتند.

۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ رخداد مهمی را دل خود ثبت کرده است، چرا که مردم با حضور در پای صندوق رای و انتخاب نظام جمهوری اسلامی ایران، پایان حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله طاغوت را رقم زدند و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و نظام جمهوری اسلامی استقرار یافت.

روز نمایش عملی وحدت ملی

۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ نقطه عطفی در تاریخ ایران و حتی تاریخ جهان محسوب می‌شود، چرا که در تاریخ ایران برای نخستین بار نوع نظام سیاسی کشور به همه‌پرسی گذاشته شد و مردم با رای خود، یک نظام سیاسی دین‌مدار اسلامی شیعی و دموکراسی را انتخاب کردند.

۱۲ فروردین روز شکفتن نظام جمهوری اسلامی ایران به خواست و اراده ملت و نماد روی پا ایستادن، اقتدار، خودکفایی و افتخار است، چرا که ایران در شرایطی پیروز شد که برخی احزاب و گروه‌ها با حمایت و هدایت قدرت‌های شرقی و غربی فریاد می‌زدند که دین افیون جامعه است و جمهوری اسلامی نمی‌تواند کشور را اداره کند، اما حضرت امام خمینی(ره) بر استقرار نظام جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری دینی تاکید فرمودند و قشرهای مختلف مردم نیز با پیروی از فرمایشات امام(ره) که فرمودند «جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد» با حضور در صحنه رفراندوم، رای سبز آری را به صندوق‌ها ریختند و جمهوری اسلامی را تایید و در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کردند.

روز نمایش عملی وحدت ملی

نظام جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از ۴۵ سال علاوه بر ارمغان آوردن عزت، عظمت و استقلال واقعی برای ملت ایران به‌عنوان یک الگو سبب بیداری مسلمانان و ملت پ‌های خواهان استقلال در جهان علیه حکومت‌های مستبد وابسته به استکبار جهانی شد.

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که پس از ۴۵ سال با هدایت رهبر معظم انقلاب و خون شهدا توانسته است اصالت خود را حفظ کند، هر چند در راه حفظ آن زخم‌هایی از سوی دشمنان خارجی و انقلابی نمایان داخلی تحمل کرده است اما با صلابت تمام به راه سترگ و با شکوه خود یعنی استقرار تمدن بزرگ اسلامی ادامه می دهد.

روز نمایش عملی وحدت ملی


ملت ایران در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای نهال انقلاب را کاشت و حضرت امام خمینی (ره) به عنوان باغبان توانمند و کبیر این انقلاب با کمک مردم این نهال را در میان توفان‌های سهمگین و دسیسه ها و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان حفظ و به درخت تنومندی تبدیل کردند و امروز نیز با رهبری هوشمندانه و حکیمانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقتدار ایران در دنیا می‌درخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha