۲ فروردین ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85424163
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سهم گردشگری همدان را با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها افزایش می‌دهیم

همدان - ایرنا - منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان ظرفیت‌های خاصی در حوزه گردشگری دارد و باید با برنامه‌ریزی، همکاری و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها این سهم را افزایش دهیم.  

به گزارش ایرنا، عباس صوفی شامگاه پنجشنبه در بازدید از ستاد خدمات سفر استان همدان، با تبریک سال نو و ماه پربرکت رمضان اظهار کرد: توسعه گردشگری یکی از موضوعات مهمی است که در همدان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از محورهای توسعه استان همدان است، افزود: با همکاری میراث‌فرهنگی و استاندار همدان باید گردشگری در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد، علاوه بر این برای جذب گردشگر خارجی باید برنامه داشته باشیم.

صوفی اضافه کرد: برگزاری جشنواره‌ها و نشست‌های گردشگری می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش بسزایی داشته باشد و باید در این حوزه بیش از پیش فعالیت کنیم.

سهم گردشگری همدان را با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها افزایش می‌دهیم

وی با بیان اینکه سهم همدان نسبت به دیگر استان‌ها در حوزه گردشگری کم است، افزود: استان همدان ظرفیت زیادی در این حوزه دارد و باید با برنامه‌ریزی، همکاری و هم‌افزایی میان دستگاه‌های زیربط این سهم را افزایش دهیم.

صوفی با اشاره به اینکه همدان سهم زیادی از گردشگران نوروزی ندارد، گفت: بخشی از این موضوع به شرایط آب و هوایی استان مربوط است اما تبلیغات نیز سهم مهمی در این مسئله دارد و باید در حوزه تبلیغات بیشتر کار کنیم.

هموطنان، همدان را مقصد سفر خود انتخاب کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز در این بازدید با تاکید بر اینکه از هموطنان دعوت می‌کنیم همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی دارد و مسافران می‌توانند خاطرات خوشی را در این استان ثبت کنند.

حسن رضانیا اظهار کرد: در همدان آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران نوروزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در ستاد سفر هماهنگی بالایی بین اعضا حاضر وجود دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و بخش خصوصی نیز آمادگی خوبی برای پذیرش مسافران نوروزی دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ادامه داد: با توجه به شرایط جوی چند روز گذشته و ماه مبارک رمضان، آمار ورود مسافران به استان همدان قابل قبول است و انتظار می‌رود آمار ورودی مسافران در روزهای آینده سیر صعودی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه از هموطنان دعوت می‌کنیم همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، گفت: استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی دارد و مسافران می‌توانند خاطرات خوشی را در این استان ثبت کنند.

سهم گردشگری همدان را با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها افزایش می‌دهیم

مراکز دائمی خدمات گردشگری در ورودی‌های همدان ایجاد می‌شود

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این بازدید از ایجاد مراکز دائمی خدمات گردشگری در ورودی‌های شهر همدان خبر داد.

حمید بادامی‌نجات گفت: تلاش می‌کنیم در سال‌جاری در سه ورودی مهم همدان شامل جاده تهران، جاده کرمانشاه و جاده ملایر محل دائمی راهنمایان گردشگری ایجاد کنیم و این موضوع در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه چهار متولی این کار شده است و مکان‌هایی را در اختیار میراث‌فرهنگی و بخش خصوصی قرار خواهد داد تا به صورت دائمی خدمات گردشگری را به مسافرین ارائه دهند.

بادامی‌نجات ابراز امیدواری کرد امسال ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان را جشن بگیریم و سال جاری در حوزه گردشگری سال پر رونقی برای فعالان این حوزه بویژه بخش خصوصی باشد.

رببس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان درباره فعالیت‌های ستاد خدمات سفر، اضافه کرد: اقدامات چشمگیری که در نوروز امسال در شهر همدان شاهد هستیم نتیجه همکاری ۲ نهاد شهرداری و میراث‌فرهنگی است.

بادامی‌نجات افزود: همکاری بین این ۲ نهاد مدتی است شکل گرفته و در تعطیلات نوروز نیز ستاد مشترک را ایجاد کردند، در سالیان قبل ستاد گردشگری خدمات‌رسانی خوبی به مسافران نوروزی داشت و امسال نیز این رویه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha