نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

یاسوج - ایرنا - نمایشگاه های نوروزی صنایع‌دستی در ورودی مرکز شهرهای کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته با حضور مسوولان و علاقه مندان به هنرهای سنتی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد پنجشنبه شب در آیین افتتاح یکی از این نمایشگاه ها در ورودی شهر یاسوج گفت: در هشت نمایشگاه مذکور ۷۰غرفه صنایع‌دستی با هدف رونق تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی و معرفی ظرفیت‌های این حوزه به مسافران و گردشگران نوروزی ایجاد شده است.

سعید طالبی پور با اشاره به اینکه این نمایشگاه ها تا پایان تعطیلات نوروزی دایر خواهد بود تصریح کرد: دست بافته های داری، البسه محلی،ظروف چوبی و سفال، تولیدات ساخته شده از چرم و غذاهای محلی از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

او بیان کرد: نمایش آداب و رسوم سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیز در کنار این نمایشگاه های صنایع دستی استان برای گردشگران نوروزی به نمایش گذاشته می شود.

طالبی پور ادامه داد: جذب گردشگر داخلی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی از دیگر اهداف این اداره‌کل در برپایی نمایشگاه های نوروزی است.

وی همچنین از بازدید۳۷ هزار و ۳۲ نفر از جاذبه های دیدنی استان از۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به آمادگی کامل ستاد خدمات سفر استان برای استقبال از مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا تجربه‌ای خاطره‌انگیز و خوشایند از سفر به استان برای گردشگران رقم زنیم.

تا پیش از همه گیری کرونا سالانه بیش از یک هزار گردشگر خارجی و چند میلیون گردشگر ایرانی از جاذبه های کهگیلویه و بویراحمد دیدن می کردند.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha