به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، حسین صادقی در جلسه انعقاد تفاهمنامه همکاری بین پلیس آگاهی فراجا و شرکت شبکه حسگر مفید با بیان اینکه ایده اصلی طرح سامانه هوشمند ضد سرقت از سال ۹۱ شکل گرفت اظهار داشت: برای بدست آوردن قابلیت اطمینان و ضریب ایمنی این قطعه و نصب آن بر روی خودرو زمان زیادی طول کشید تا به نقطهای رسیدیم که شرکت در سال ۱۳۹۹ با طرح این موضوع دانش بنیان شد.
وی افزود: در ابتدای کار تعداد محدودی را تولید و به صورت آزمایش روی چندین خودرو برای آزمایش، نصب کرده و بازخوردهایی که از این طریق بدست آوردیم به اصلاحات زیادی رسیدیم؛ به طوری که پس از هر اصلاح نوع نرمافزار تغییر میکرد تا به نتیجه مطلوب و قابل توجهی رسیدیم و با بررسی تیم فنی مهندسی شرکتهای خودروسازی در خصوص کارکرد و کارایی و تستهای مختلف روی این قطعه، تاکنون روی پنج هزار خودرو این حسگر پیاده شده که بیشتر خودروهای صفر کیلومتر است.
صادقی اضافه کنید: این اقدام میتواند ضریب ایمنی خودروها را در مقابله با سرقت به طرز قابل توجهی افزایش دهد. فرایند نصب این سختافزار باید به صورتی انجام شود که به خودرو آسیب نزند. این موارد فنی نکاتی هستند که اغلب در بازارهای متفرقه رعایت نمیشود.
وی گفت: دیتاها (اطلاعات) از طریق دستگاه داخل خودرو به صورت آنلاین روی موبایل کاربر ارسال میشود. این هشدارها به صورتی طراحی شده که به غیر از اطلاعات مربوط به حسگر GPS (سامانه موقعیت یابی جهانی) علائم دیگری همچون دمای روغن، دریچه گاز و خطاها را دارد.
مدیرعامل شرکت حسگر مفید، ضمن ابراز خرسندی از رویکرد پلیس آگاهی فراجا در حمایت از شرکتهای دانش بنیان و نخبگان جوان، در خصوص کار این حسگر اضافه کرد: این سیستم در واقع بُعد ایمنی دارد و مهمترین کار آن پیشگیری از سرقت است و به کاربر هشدارهای لازم را ارسال میکند. در زمان پارک خودرو و در صورت بازشدن درهای خودرو، سیستم هشداردهنده فعال و از طریق تماس و یا هشدار گوشی همراه اطلاع داده میشود و در یک زمان مشخص همه گزارشها به صورت هوشمند از طریق گوشی به کاربر ارائه خواهد شد.
نظر شما