مردم راه های پیشگیری و شگردهای برخی سارقان منزل و خودرو را بشناسند

کرج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی البرز، از مردم خواست شگردهای سارقان در زمینه سرقت از منازل، اماکن خصوصی و خودرو را بشناسند.

سرهنگ " حکمت اله شجاعی " روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سارقان بیشتر با پرسه زنی در کوچه ها، به دنبال شناسایی منازل خالی از سکنه بوده و یا جهت اطمینان از خالی بودن منازل، تراکت و اوراق تبلیغاتی را لای درب ورودی منازل قرار می دهند.

وی اضافه کرد: همچنین سارقان برخی مواقع تحت عناوینی مانند پیک و امثال آن به درب منازل مراجعه کرده و یا در منازلی که دیوارهای آنها کوتاه بوده و یا امکان ورود از پنجره و بالکن فراهم است برای ورود به منزل استفاده می کنند.
شجاعی بیان کرد: این سارقان بیشتر برای بازکردن درب ورودی از دیلم یا روش توپی زنی (تخریب مغزی قفل) استفاده می کنند البته در مواردی نیز تحت عنوان مامور اداره آبفا، برق و یا گاز اقدام به ورود به منازل و سپس سرقت می نمایند.

وی درخصوص راهکارهای پیشگیری از سرقت منزل و اماکن خصوصی، یادآورشد که مردم افراد ناشناس در سر کوچه و محلات را به پلیس گزارش کنند.
رییس پلیس آگاهی البرز یادآورشد : چنانچه تراکت تبلیغاتی در لابلای درب منزل شما یا همسایه ها گذاشته شده، آنها را بردارید و به افراد غریبه تحت عنوان پیک یا مامور سازمان‌های برق، گاز، آب اعتماد نکرده و قبل از شناسایی کامل درب را باز نکنید و اجازه ورود به ساختمان را ندهید.
وی گفت: برای اطمینان بیشتر، مردم از درب های ضدسرقت و قفل های کتابی استفاده کرده و منزل و اماکن خود را به دوربین مداربسته و سیستم‌های هشدار دهنده مجهز نمایند.

مردم راه های پیشگیری و شگردهای برخی سارقان منزل و خودرو را بشناسند

رییس پلیس آگاهی البرز همچنین برای پیشگیری از سرقت خودرو نیز بیان کرد که مردم به جای توقف خودرو در سطح شهر، از پارکینگ‌های عمومی استفاده نموده و از ابزارهای امنیت خودرو شامل قفل فرمان، قفل پدال، دزدگیر، جی پی اس، سوییچ مخفی و مواردی از این دست استفاده کنند.
شجاعی گفت: در صورت عدم دسترسی به پارکینگ عمومی، خودرو یا موتور سیکلت خود را در معرض دید پارک کرده، چرا که محیط‌های خلوت، مکان‌های بهتر و راحت‌تری برای سرقت هستند؛و همچنین هنگام پارک کردن خودرو، اسناد و وسایل ارزشمند خود را داخل خودرو قرار ندهند.
وی افزود: هنگام پیاده شدن و ترک خودرو، از بسته بودن کامل درها و شیشه‌ها اطمینان حاصل کرده و حتی اگر برای زمان بسیار کوتاهی که قصد پیاده شدن از خودرو را دارند اتومبیل خود را در حالت روشن رها نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha