۳ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۵۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85424787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نزدیک ۱۲ هزار نفر در زنجان از خدمات طرح نوروزی هلال احمر بهره مند شدند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر زنجان گفت: ۱۱ هزار و ۸۳۸ نفر از هموطنان در قالب طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان بهره مند شدند.

حکمت هاشمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات در قالب این طرح نوروزی با شعار 'هم راه تان هستیم' از ۲۴ اسفند سال گذشته در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال‌ احمر استان ارائه خدمات ویژه آغاز شده است.

وی یادآوری کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان دومین روز از فروردین سالجاری تیم‌ های عملیاتی در ۱۵ عملیات امداد و نجات در قالب ۲۵ تیم ۶۴ نفره به هموطنان متاثر از حوادث خدمات ارائه داده اند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: نجاتگران در این عملیات ها موفق به انتقال یک مصدوم به مراکز درمانی و رهاسازی ۲ مصدوم گرفتار در داخل خودرو کردند.
هاشمی اظهارداشت: با حضور ۲۷۱ نفر از اعضای جوانان دختر و پسر در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۴۹۹۵ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره مند شدند.
وی تاکید کرد: ۵۹۴ نفر نیز در پویش بهرفت مشارکت و از این طرح حمایت کرده اند.

هاشمی، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌ مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت های ایمنی و کمک های اولیه را از طرح های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب برشمرد.
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان در قالب طرح نوروزی خبر داد و گفت: توسط ۵۰ مربی داوطلب آموزشی ۴۸۷ مسافر نوروزی در هشت روز گذشته(از ۲۴ اسفند لغایت دوم فروردین) از آموزش ها کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شده اند.
هاشمی با بیان اینکه درمانگاه، داروخانه در زنجان و مراکز توانبخشی در شهرهای زنجان، ابهر و طارم در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می دهند، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا پایان روز گذشته/پنجشنبه/ پنج هزار و ۳۲۵ نفر نیز از خدمات مختلف این واحدها بهره مند شدند.
وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه نیز ۱۰۲۷ نفر از هموطنان از طرح های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر، پویش بشردوستی با مشارکت و فعالیت داوطلبان بهره مند شده اند.
هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha