استقبال گردشگران و شهروندان تهرانی از کاروان باغ عروسک‌ها/ برنامه‌ریزی‌ برای لیالی قدر

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران جزییات ویژه‌ برنامه‌های نوروز برای کودکان و نوجوانان همزمان با ماه‌ مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مهدی امیری روز یکشنبه در خصوص کاروان عیدانه باغ عروسک‌ها برای کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به تجربه موفق همکاری با حوزه هنری در بخش کودک و نوجوان در سال گذشته، در راستای پیش‌بینی ویژه برنامه عید با محوریت آموزش‌ها، تصمیم بر آن شد تا امسال نیز برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان در نظر بگیریم.

وی با اشاره به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: پس از بررسی و جمع‌بندی با همکاران فعال در حوزه هنری کودک و نوجوان برنامه باغ عروسک‌ها تصویب و به اجرا گذاشته شد.

به گفته وی، این برنامه از شخصیت‌های عروسکی انیمیشن‌های داخلی الهام گرفته و طراحی شده تا موضوعات مختلف آموزشی را به کودکان ارائه بدهد.

امیری با اشاره به موضوعات آموزشی این کارناوال ادامه داد: موضوعات اخلاق و آداب شهروندی در اولویت آموزش‌های این کاروان عروسکی قرارگرفته و مسائلی از قبیل احترام به والدین، رعایت حقوق همسایه و شهروندی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با بیان اینکه رونمایی از برنامه باغ عروسک‌ها در روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ همزمان با مراسم افتتاحیه‌ ویژه برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران انجام شد، افزود: اجرای برنامه از ۲۹ اسفند پارسال تا روز ۶ فروردین ماه امسال، در ۱۲ منطقه کم برخوردار شهر تهران و در ۲ سانس که شامل یک سانس قبل افطار از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ و یک سانس هم بعد از افطار از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ را برای کودکان و نوجوانان شاهد هستیم.

به گفته وی، کاروان عروسکی مذکور در بوستان‌های بزرگ و برخی میدانگاه‌های اصلی مانند میدانگاه تجریش و میدانگاه شهرری به اجرای برنامه می‌پردازند.

استقبال گردشگران و شهروندان تهرانی از کاروان باغ عروسک‌ها/ برنامه‌ریزی‌ برای لیالی قدر

امیری با اشاره به استقبال خوب شهروندان از طرح مشابه اجرا شده در سال گذشته اضافه کرد: این برنامه برای مسافرانی که از سایر نقاط کشور به پایتخت می‌آیند جذاب بوده است؛ علاوه بر این تلاش می‌کنیم تا رضایت شهروندان را در این خصوص جلب کنیم.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در خصوص جزییات دیگر برنامه‌های اجرایی در نوروز و ماه مبارک رمضان یادآور شد: ویژه برنامه دیگری تحت عنوان شهر رمضان در بوستان لاله در حال برگزاری است که در جریان آن غرفه‌های مختلفی با محوریت آموزش‌های کودکان و نوجوانان برپا شده و در این غرفه‌ها خدمات آموزشی و محصولات فرهنگی مانند کتاب با تخفیف ویژه عرضه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: ویژه‌نامه‌ای مخصوص کودکان طراحی و توزیع شده که در آن بازی، سرگرمی، مسابقه، جدول و نقاشی با رویکرد تلاقی نوروز و ماه مبارک رمضان قرار دارد.

امیری با بیان اینکه در چهار ورودی شهر تهران شامل منطقه ۱۵ میدان آقانور، منطقه ۱۹ عوارضی قم به تهران، منطقه ۲۱ پارک حضرت خدیجه(س) و در منطقه ۲۲ غرفه‌های فرهنگی مختلفی در نظر گرفته شده است، یادآور شد: با همکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) غرفه‌های آموزشی و گردشگری در محل‌های مذکور استقرار یافته است.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت: به منظور سهولت شهروندان به ویژه مادران، غرفه‌های مادر و کودک برای آنها در نظر گرفته شده تا مادران در محیطی امن به فرزندان خود رسیدگی کنند. همچنین غرفه‌هایی با محوریت استراحت و نماز برای مسافران نوروزی تعبیه شده تا بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های خاصی برای لیالی‌قدر صورت گرفته است، افزود: تلاش می‌کنیم تا همزمان با برگزاری مراسم شب‌های قدر غرفه‌هایی را با محوریت فرهنگ‌سازی برای کودکان و نوجوانان در مجاورت مساجد و هیات‌ها بر پا کنیم.

وی ادامه داد: خانواده‌هایی که برای استفاده از این شب‌ها به مساجد و هیات‌های مذهبی می‌آیند می‌توانند کودکان خود را به این غرفه‌ها سپرده تا از آموزش‌های معنوی این غرفه‌ها بهره‌مند شوند.

امیری اظهار کرد: فعالیت‌های مختلفی اعم از پوستر، اینفوگرافی و موشن گرافی در فضای مجازی با محوریت آموزش مفاهیم متنوع مانند تلفیق نوروز و رمضان، رعایت آداب شهروندی به کودکان و نوجوانان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha