۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85425712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال تشکیل می‌شود

رشت- ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه برای سال جدید برنامه ریزی‌ هایی در راستای شکوفایی اقتصاد دریا محور، کشاورزی و صنعتی انجام شده است، گفت: شورای اندیشه ورز برای تحقق شعار سال و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب شکل خواهد گرفت و همایشی راهبردی و عملیاتی در این زمینه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت که با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان و معاونان استانداری برگزار شد، گفت: بهترین هدیه نوروزی سال ۱۴۰۳ برای ما و مردم سخنان رهبر فرزانه انقلاب است که با مخاطب قرار دادن آحاد جامعه به جهش تولید اشاره کردند تا ایران اسلامی از واردات کالاهای اساسی از کشورهای دنیا بی نیاز شود.

وی با اشاره به افتتاح آزاد راه قزوین-رشت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برای بهره برداری این آزاد راه سالیان متمادی تلاش شد؛ از سال ۸۸ مردم این استان و شهرستان چشم انتظار افتتاح این مسیر ۱۱.۵ کیلومتری بودند از پروژه های دشوار بود.

وی عنوان کرد: این امر محقق شد؛ در بخش های اقتصادی هم در برش استانی برنامه های خوبی تدارک دیده شده که بزودی از این موارد رونمایی خواهیم کرد.

عباسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ایجاد تغییر در برنامه هفتم و ساختار بودجه تاکید کردند؛ لذا مجلس باید این موارد را در دستور کار قرار داده و عملکردی درخور داشته باشد؛ دولت نیز وظیفه دارد در بخش های مختلف مربوط به تولید از مشارکت و ظرفیت مردم استفاده کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در همه کشورهای دنیا اقتصاد دولتی موفق نیست، گفت: جهش اقتصاد دولتی بدون مشارکت مردم میسر نیست؛ ورود مردم به مقوله اقتصاد اگر توام با روحیه بسیجی و جهادی باشد چشم انداز و افق خوبی در آینده دارد.

عباسی تصریح کرد: تا زمانی که مسائل مالی، اعتباری و پولی به سمت تولید هدایت نشود نمی‌توانیم تورم را مهار کنیم و در صورت عدم تزریق پول و اعتبار به بخش سرمایه گذاری و تولید این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نکاتی از سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص تقویت اعتقادات و ایجاد نشاط و امید در جامعه بیان کرد: برای تحقق این امر متولیان فرهنگی مانند ائمه جمعه و جماعات باید همراهی بیشتری در این زمینه داشته باشند و ضمن بیان مشکلات نکات مثبت را نیز بازگو کنند.

همه وظیفه دارند برای تحقق‌ جهش تولید تلاش کنند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه نظریه‌پردازان و اقتصاددانان اسلامی همواره بر تقویت بنگاه‌های کوچک تولیدی تاکید دارند، افزود: افزایش ظرفیت تولید به لحاظ کیفیت و کمیت با مشارکت مردم ضرورت دارد و همه وظیفه دارند برای تحقق‌ جهش تولید تلاش کنند.

آیت الله رسول فلاحتی همچنین خاطرنشان کرد: افزایش قیمت زمین در گیلان باعث شده که کشاورز زمین خود را به فروش برساند؛ این امر ما را در تولید با مشکلات مواجه خواهد کرد و زمین هم در استان کم خواهد شد؛ انتظار می‌رود که همه مسئولان و فرمانداران برای رفع این مشکل پای کار باشند و از هجوم خریداران زمین هم کاسته شود.

وی گفت: تلاش‌ها و خدمات بزرگی توسط دولت سیزدهم انجام شده که باید به مردم گفته شود؛ ضعف‌ها و مشکلات را انکار نمی‌کنیم اما نقاط خوب و دستاوردها باید گفته شود و باید بدانیم که‌ مشکل را چگونه، با چه بیانی و کجا بگوییم که باعث ناامیدی نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha