۲۷۰ خانواده مددجوی ساوه‌ای خودکفا شدند

ساوه - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه گفت: ۲۷۰ خانواده مددجویی این شهرستان در سال گذشته با حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) خودکفا شدند.

حسین ذبیحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان طی سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد، اظهار کرد: این میزان وام اشتغال در قالب ۴۴۹ پرونده به صورت کارآفرینی به مددجویان و کاریابی به کارآفرینان واجد شرایط پرداخت شد.

وی اضافه کرد: با استفاده از این تسهیلات برای بیش از ۶۵۰ مددجو به صورت کاریابی در فرصت‌های شغلی ایجاد شده از سوی کارآفرینان و کارآفرینی مستقیم مدجویان شغل ایجاد شده است.

ذبیحی یادآور شد: این مددجویان حداقل تا ۱۸ ماه زیر نظر کارشناسان اشتغال این کمیته به فعالیت خود ادامه می‌دهند تا در مسیر ایجاد کسب و کار پایدار قرار بگیرند و پس از آن در صورت موفقیت در حرفه به مرحله خودکفایی می‌رسند.

وی گفت: هرکدام از مددجویانی که در این مسیر به مرحله خودکفایی نرسند همچنان زیر پوشش خدمات کمیته امداد خواهند ماند و در ادامه مسیر از حمایت های اشتغال و معیشت برخوردار خواهند بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه اظهار کرد: همچنین سال گذشته برای ۳۰۰ مددجوی تحت پوشش، دوره‌های آموزشی اشتغال و کارآفرین محور برگزار شد.

هم اکنون در شهرستان ساوه چهار هزار و ۷۰۰ خانواده تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است که ۷۵ درصد آنان در مناطق شهری و ۲۵ درصد در مناطق روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha