۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85425844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترافیک در محورهای استان سمنان روان و پرحجم است

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85425844
ترافیک در محورهای استان سمنان روان و پرحجم است

سمنان - ایرنا - رییس پلیس راه استان سمنان با اشاره به پایان تعطیلات دور اول نوروزی و تاکید بر صبوری در رانندگی در ادامه سفرها، گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان هم اکنون روان و پرحجم است.

سرهنگ موسی بزرگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان سمنان جاده‌ای پرتردد است که گاهی به دلیل تصادف ممکن است تردد خودروها در محور روان نباشد و ترافیک سنگین مقطعی ایجاد شود که در چنین شرایطی توصیه می‌شود رانندگان آرامش خود را حفظ و با صبوری منتظر روان‌سازی تردد باشند.

رییس پلیس راه استان سمنان بدون اشاره به آمار تعداد جان‌باختگان تصادفات، بیان کرد: امسال با وجود افزایش چهار درصدی تردد مسافران نوروزی در جاده‌های استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصادف‌های منجر به فوت و جرح در استان سمنان ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به خستگی و خواب‌آلودگی به عنوان عامل اصلی در تصادفات، تاکید کرد: رانندگان یک ربع استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی را فراموش نکنند.

این مسوول اضافه کرد: محور سمنان- دامغان، شاهرود- سبزوار و گرمسار- سمنان حادثه‌خیزترین محورهای استان سمنان است.

رییس پلیس راه استان سمنان تاکید کرد: نیروهای انتظامی، امدادی و خدمات رسان در ۱۰۰ نقطه‌ حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان برای ارتقای خدمت‌رسانی حضور دارند، اما نکته مهم در کاهش تصادفات رعایت دستورالعمل‌های ایمنی است.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مسیر بیش از ۹۰۰ کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از ۱۵ میلیون نفر از جاده های استان سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده‌های ۶ استان کشور است، این استان با ۹۷ هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر ۶۰ دقیقه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ وسیله نقلیه از محورهای ارتباطی استان عبور می کند، در زمان اوج سفرها در هر ۶۰ دقیقه به طور متوسط بیش از یکهزار و ۲۰۰ خودرو از محورهای استان سمنان عبور می کند که با این حجم قابل توجه تردد، واژگونی خودرو یکی از رویدادهای تلخ در محورهای سمنان محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha