۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85425910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیجیان خراسان شمالی ۴۵ هزار اصله نهال کاشتند

۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85425910
بسیجیان خراسان شمالی ۴۵ هزار اصله نهال کاشتند

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۴۵ هزار اصله نهال توسط بسیجیان از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تاکنون در عرصه های منابع طبیعی استان کاشته شده است.

سرهنگ مجتبی مداحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولید و کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در قالب طرح ملی تولید و کاشت درخت در خراسان شمالی هدفگذاری شده که کاشت ۴۵ هزار اصله نهال سهم حوزه های مقاومت بسیج استان است.

وی افزود: بسیجیان استان انواع نهال را با توجه به نظر کارشناسان در عرصه های منابع طبیعی و سایر فضاهای خراسان شمالی کاشته اند.

سرهنگ مداحی با تاکید بر حمایت از کشاورزان در مناطق محروم خراسان شمالی، گفت: ساخت کانال های بتنی، احیا و مرمت قنات ها و چشمه ها در اولویت کاری قرار دارد به گونه ای که سال گذشته ۱۰ کیلومتر از کانال های آبیاری استان سیمانی شد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی استان از تمامی روستاییانی که در مناطق محروم ساکن هستند در این خصوص حمایت و برای عملیاتی شدن از مشارکت کشاورزان استفاده خواهد کرد.

اعزام ۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه شهرهای این استان در سال گذشته اعزام شدند و به اقشار نیازمند خدمات رایگان ارایه دادند.

وی اظهار کرد: گروه های جهادی به مناسبت های مختلف با اهداف مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی به مناطق محروم و روستایی این استان اعزام می شوند.

سرهنگ مداحی افزود: ۲ هزار گروه جهادی در خراسان شمالی وجود دارد که شامل اصناف و اقشار مختلف از جمله مهندس، پزشک، حقوقدان و سایر هستند که به نیازمندان خدمات ارایه می دهند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

خراسان شمالی ۳۵۰ هزار بسیجی دارد که در ۲۲ گروه اقشار مختلف ساماندهی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha