۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85426116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجام ۹۴ سورتی پرواز داخلی و خارجی در دور نخست تعطیلات نوروزی گیلان

رشت- ایرنا- مدیرکل فرودگاه گیلان از انجام ۹۴ سورتی پرواز دردور نخست تعطیلات نوروزی از این فرودگاه خبر داد و افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳، ۹۴ سورتی پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه سردارجنگل انجام شده است.

سید محسن میرحسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طی این پروازها چهار هزار و ۸۳۶ نفر وارد استان شده اند و چهار هزار و ۹۱۱ نفر نیز از طریق پروازهای فرودگاه یاد شده این استان را به مقاصد تهران، شیراز، کیش، بندرعباس، عسلویه، اهواز، مشهد مقدس، نجف‌اشرف و استانبول ترک کرده اند.

وی میزان بار جابجا شده از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ را در مجموع ۱۹ هزار و ۶۲۴ کیلوگرم اعلام کرد.

وی اظهار کرد: پروازهای فوق العاده نوروزی در مسیرهای استانبول، مشهد و تهران تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت و از هفته دوم فروردین پروازهای مسیر اصفهان و تهران نیز بصورت برنامه ای به لیست پروازهای هفتگی این فرودگاه اضافه خواهد شد.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha