۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85426275
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جشن نوروز در قلب فرهنگی پاکستان

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۲۰:۴۵
کد خبر: 85426275
جشن نوروز در قلب فرهنگی پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - آیین گرامیداشت نوروز و فرارسیدن سال نو ایرانی به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» به عنوان قلب فرهنگی پاکستان برگزار شد.

به گزارش یکشنبه شب خبرنگار ایرنا، خانه فرهنگ ایران در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب به مناسبت نوروز و سال جدید خورشیدی جشن باشکوهی را با حضور جمع کثیری از ایرانیان مقیم این شهر، اساتید زبان فارسی، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی پاکستان و دیپلمات‌های مقیم لاهور برگزار کرد.

مهران موحد فر سرکنسول ایران در لاهور، سردار رمش سینگ وزیر امور حقوق بشر و اقلیت‌های دولت ایالت پنجاب، سعد خان رییس موسسه فرهنگی سازمان همکاری اقتصادی و جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ سرکنسولگری ایران در جمع مهمانان سخنرانی کردند.

سرکنسول ایران ضمن تبریک عید نوروز به ایرانیان مقیم پاکستان، بر نقش مهم این عید باستانی در تحکیم روابط فرهنگی بین ایران و پاکستان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: نوروز به عنوان یک میراث مشترک و معنوی جهانی، مظهر وحدت، برابری و دوستی ملت ها و سعادت و پیشرفت مشترک آنها به سوی آینده ای بهتر است.

موحدفر ابراز امیدواری کرد که در سال جدید شاهد تعمیق و گسترش روابط دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان در مسیر منافع مشترک و توسعه پایدار باشیم.

در این آیین سفره هفت سین نوروزی نیز چیده شده بود و فارسی آموزان خانه فرهنگ ایران با پوشیدن لباس‌های سنتی ایرانی، به حضار در خصوص فلسفه و آداب و رسوم نوروز توضیحاتی ارائه دادند.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله خواندن ترانه‌های نوروزی، اجرای موسیقی زنده و بازی‌های سنتی توسط دانشجویان از دیگر بخش‌های جشن‌ نوروزی در خانه فرهنگ ایران بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha