استاندار: اوج همراهی مردم و مسئولان ایلام در اربعین و انتخابات جلوه گر شد

ایلام - ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه اوج همراهی و تعامل مردم و مسئولان در کنگره بزرگ اربعین و انتخابات به منصه ظهور رسید، گفت:

به گزارش ایرنا، « حسن بهرام‌نیا» روز دوشنبه در نخستین شورای اداری استان ایلام در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: امید است که همه روزها و ساعات و لحظه ها تا پایان سال برای همه مدیران دستگاه های اجرایی استان بهار معنویت و بهار خدمت باشد.

وی با قدردانی از همه زحمات و تلاش های مجموعه مدیران استان در سال گذشته برای ارایه خدمت صادقانه به مردم و همراهی و همکاری مردم استان با دولتمردان و کارگزاران، ابراز کرد: سال گذشته تعادل بین مردم و کارگزاران در استان بسیار خوب بود و خروجی و اوج این تعامل در اربعین حسینی و انتخابات ۱۱ اسفند به منصه ظهور رسید.

استاندار ایلام با اشاره به تردد سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ایام اربعین حسینی از مرز مهران گفت: مسئولان ارشد کشور از مردم استان برای خدمات رسانی به زوار قدردانی کردند و افتخار بزرگی برای مردم ایلام در خادمی زوار سیدالشهدا(ع) در اربعین سال گذشته رقم خورد.

بهرام‌نیا عنوان کرد: از همه دست‌اندرکاران، هیئات‌ مذهبی و مواکب در اربعین در مراسمی قدردانی شد و در این راستا ۳۵۰ دیگ طبخ غذا خریداری و به مواکب فعال تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۲۵ اسفندماه تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور عراق شدند.

بهرام نیا یادآور شد: کارگزاران دولت با همراهی مردم بسیار خوب عمل کردند، قطعاً مشکلات و کاستی‌هایی در طول سال بود اما با تعامل و همراهی مردم و مسئولان این مشکلات و مسایل برطرف شد.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با هم‌افزایی مردم و مسئولان، انتخاباتی باشکوه از نظر مشارکت و با کیفیت برگزار شد و با توجه به پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌ها، ایلام جزو سه استان آخر از نظر مشارکت بود اما با اعتمادی که به مردم، ستاد انتخابات و همه عوامل و دست‌اندرکاران و دستگاه‌های فرهنگی داشتیم در نشست ستاد انتخابات کشور با حضور معاونین استاندار ایلام اعلام کرده‌ام که جزو استان‌های برتر از نظر مشارکت خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در حوزه سیاسی استان ایلام از استان‌هایی بود که کانون توجه بدخواهان و ضدانقلاب بود و با توجه به شرایط قومی و فرهنگی، به لطف خداوند متعال و با کوشش همه جانبه سپاه، بسیج و مردم در حوزه امنیتی، ما رتبه خوبی را در کشور کسب کردیم و در اربعین و انتخابات کوچک‌ترین بحث امنیتی نداشتیم.

بهرام نیا با اشاره به این‌که راه‌های استان طی دو سال گذشته متحول شده است، افزود: سال ۹۸ و قبل از آن در اربعین به دلیل ترافیک سنگین، حداقل ۱۵ ساعت طول می‌کشید که ماشین‌ها مسیر ایلام تا مهران را طی کنند، اما با عزم و اراده و با مجاهدت و تلاش جمعی، کم‌تر از یک‌سال مسیر ایلام و مهران چهارخطه شد وتونل شماره ۲ در اربعین و تونل شماره ۱ اربعین در روزهای پایانی سال گذشته، زیر بار ترافیک رفت.

استاندار ایلام گفت: سال گذشته ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی در هشت شهرستان و ۴۴ نقطه استان ایجاد شد که عمده این مجتمع‌های بهداشتی در اختیار گردشگران است و در مجموع ۲ هزار سرویس در مرز مهران و مسیرهای مواصلاتی استان آماده شده است.

وی یادآورشد: استان ایلام سال گذشته از نظر کاهش تصادفات و فوت ناشی از تصادفات، مقام اول را کسب کرد که بخش اعظمی از این موفقیت به دلیل تکمیل شدن زیرساخت‌های مواصلاتی است.

بهرام‌نیا با اشاره به برپایی نمایشگاه و بازارچه‌های عرضه محصولات صنایع دستی، روستایی و سوغات محلی در ورودی تمامی شهرستان‌های استان، یادآورشد: خوشبختانه در ورودی ۷ شهرستان استان این بازارچه‌ها ایجاد و فعال شده است و ۱۶ بازارچه و ۲۸۰ غرفه در استان در حال ارایه خدمات هستند و برنامه نوروزگاه در شهرستان‌های استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان اقامت گردشگران در استان ۳۲ درصد رشد داشت و با شناسایی و نظارت ترافیکی ۲۵ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف، منجر به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات شد. هم‌چنین امسال ۱۱۷ غرفه صنایع‌دستی فعال و ۱۰۰ واحد بوم‌گردی آماده پذیرایی از گردشگران است.

به گزارش ایرنا، نشست شورای اداری استان با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha