شهرداری منابع مالی و زمان اجرای تقاطع غیرهمسطح مدرس شهر همدان را مشخص کند

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: شهرداری منابع مالی و زمان اجرای تقاطع غیرهمسطح، پیوست های فنی و اجرایی و همه مواردی که می توان در این موضوع اثر گذار باشد را در اختیار شورای حمل و نقل ترافیک قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیررضا یوسفیان روز دوشنبه در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان اظهار کرد: امروز در حالی این نشست برای بررسی ساماندهی ترافیک بلوار رجایی و میدان مدرس تشکیل شده که هنوز اعضای این شورا نمی دانند قرار است این طرح زیر گذر یا روگذر شود.

وی اضافه کرد: هر چند استانداری و شهرداری در اصل موضوع اجرای این طرح برای کاهش بار ترافیکی اتفاق نظر دارند اما مسیرهای جایگزین بلوار شهید رجایی مشخص نشده است و در صورت استفاده از خیابان ستاره، به طور حتم ترافیک به میادین و خیابان های همجوار کشیده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: پیوست های پیش بینی شده برای اجرای این طرح باید به قدری جامع و کامل باشد که عوارض حاصل از اجرای آن به حداقل ممکن برسد.

یوسفیان همچنین گفت: پیوست فنی و اجرایی، پیوست رفت و آمد و مسیر های جایگزین این طرح باید مشخص و دقیق باشد و مداخله برای اجرای این طرح نه آمرانه بلکه باید عاقلانه باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشاور طرح باید به همه مسائل آن اشرافیت داشته باشد، تصریح کرد: وقتی دستگاه خدمات رسان عنوان می کند با اجرای این طرح ۷۰ درصد خدمات مختل می شود این یعنی تنش اجتماعی حالا باید از مشاور پرسید که پیوست اجتماعی طرح کجاست؟ و مسیر جایگزین کجاست؟.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان افزود: پوسته و بدنه منطقه منوچهری جزو مناطق بازآفرینی شهر همدان است شبکه های موجود در این منطقه شبکه های جایگزین نیست و نمی تواند عملکرد جایگزینی داشته باشد.

یوسفیان تاکید کرد: چگونه می توان بار درون و برون شهری ترافیک را در داخل یک شبکه سرازیر کرد و با مداخله موجب بروز تنش اجتماعی شد، پیوست پدافند غیر عامل مورد تاکید شورای امنیت ملی کشور(شاک) در این طرح کجاست؟

وی با بیان اینکه نمی توان طرحی را شروع و در وسط کار با وجود حفر گودالی بزرگ رها کرد،افزود: در یک نشست نمی توان درباره رینگ دوم حدود ۷۵ متری که نه پومسه آزاد سازی و نه ریز دانه های آن تعیین تکلیف شده و همینطور معابر جایگزین و طرح های همجوار آن مشخص نیست تصمیم گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان بیان کرد: منابع مالی اجرای این طرح و زمان اجرای آن نیز ابهام زیادی دارد که باید این ابهامات را رفع کرد همچنین مباحث فنی، حسابداری و حسابرسی نباید در آینده به چالش تبدیل شود.

یوسفیان با یادآوری اینکه زیر گذر بعثت شهر همدان یکساله اجرا شد، گفت: آیا تا خرداد ۱۴۰۴ که همزمان با انتخابات شورای اسلامی شهر است می توان این طرح را به پایان رساند.

وی گفت: ۲ کُلُنی جمعیتی شامل شهروندان منطقه منوچهری و چرم سازی، در بافت بارآفرینی شهری با شبکه ها و زیر ساخت های غیر استاندارد سکونت دارند بنابراین برای اجرای این طرح باید آینده پژوهی شود تا عوارض و مخاطرات و ریسک اجرای این طرح به حداقل ممکن برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha