پذیرش هزار و ۲۵۴ خانوار در مراکز اقامتی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج- ایرنا- معاون پژوهش ، برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۲۵۴ خانوار در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۶ فروردین امسال پذیرش شدند.

ایمان سبحان نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آغاز طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تا ششم فروردین جمعیتی بالغ بر هفت هزار و ۴۸۶ نفر در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد پذیرش شدند.

وی بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون به طور میانگین ۹ هزارو ۷۶۱ نفر در روز در ستادهای اسکان اموزش و پرورش پذیرش شدند.

سبحان نژاد افزود: بیشترین آمار اسکان مسافران نوروزی در شهرهای بویراحمد، گچساران و دهدشت بوده است.

وی تصریح کرد: این تعداد مسافر نوروزی در ۱۳۹مدرسه و۵۲۲ اتاق پذیرش شده ند.

سبحان نژاد اظهارکرد: بیشترین مهمانان نوروزی امسال به ترتیب از استانهای اصفهان، چهار محال و بختیاری ، فارس و خوزستان بوده است.

سعادت ارجمند کارشناس اداره تعاون و رفاه آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۳پایگاه و ۱۴۵ مدرسه در قالب ۱۰۰۰ اتاق جهت اسکان نوروزی توسط آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستانها و مناطق پیش بینی شده است که تا ۱۳ فروردین ماه پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه های مردم شناسی چون پوشش ها و گویش های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

بیشتر بخوانیم:

شمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شد

تردد ۲۹۹ هزار خودرو در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

غار ده‌شیخ؛ سفر به ژرفنای تاریخ در دل کوه

زیبایی‌های گردشگری در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد؛ از طبیعت تا زندگی سنتی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha