سفر دریایی ایمن برای ۱۱۵ هزار مسافر در بنادر غرب هرمزگان انجام شد

بندرعباس - ایرنا - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: جابجایی ۱۱۵ هزار مسافر به صورت ایمن و بدون هیچگونه حادثه و همچنین جابجایی بیش از ۲۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند تاکنون) با تلاش اعضای کمیته ساماندهی سفرهای نوروزی، در بنادر مسافری غرب این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه، مرتضی سالاری روز چهارشنبه در تشریح آخرین وضعیت سفرهایی دریایی نوروز ۱۴۰۳ در بنادر غرب استان افزود: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۴ فروردین ماه سالجاری ادامه دارد، در مجموع ۲ بندر مسافری چارک و آفتاب با ۲۲ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۹۳۶ دستگاه خودرو و ۱۰ فروند شناور مسافری با ظرفیت یکهزار و ۲۲۷ صندلی جابجایی مسافر و خودرو را به جزیره کیش و برعکس برعهده دارند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه جزیره کیش به عنوان مقصد عمده مسافران دریایی در بنادر مسافری غرب استان بوده است، افزود: ترابری ۱۱۴ هزار و ۹۳۷ نفر سفر در ایام نوروز به ثبت رسیده است که بیشترین حجم جابجایی مسافر طی ۱۳ روز اخیر، مربوط به روز پنجم فروردین ماه ۱۴۰۳ با ترابری ۲۱ هزار و ۶۰ نفر سفر طی یک دوره زمانی ۲۴ ساعته است.

وی ادامه داد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۳، نیز ۲۵ هزار و ۴۰۲ دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ کرافت (شناور ویژه حمل خودرو) از بنادر مسافری غرب هرمزگان به مقصد جزیره کیش و برعکس جابجا شده‌اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو مربوط به روز پنجم فروردین امسالی با رقمی افزون بر چهار هزار و ۹۳۵ دستگاه بوده است.

سالاری از مسافران و میهمانان نوروزی خواست تا برای سفر از سرزمین اصلی به جزایر زیبای خلیج فارس از بنادر و مسیرهای دریایی مجاز تردد کنند.

گفتنی است، هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب استان هرمزگان به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد یک و ۲ به تلفن گویای ۰۷۶۴۵۷۷ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی برقرار کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha