ایرلند در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، مشارکت می‌کند

تهران- ایرنا- ایرلند چهارشنبه اعلام کرد، در شکایت آفریقای جنوبی از نسل‌کشی اسرائیل در غزه که در دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه شده است، مشارکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در بیانیه‌ای گفت: گروگان گرفتن. جلوگیری عامدانه از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان. هدف قرار دادن افراد و زیرساخت‌های غیرنظامی. استفاده خودسرانه از تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت. استفاده از ابزارهای غیرنظامی برای مقاصد نظامی. مجازات جمعی تمام مردم. این فهرست ادامه دارد. این اقدامات باید متوقف شود. دیدگاه جامعه جهانی روشن است: دیگر کافی است.

مارتین درباره اینکه مشارکت ایرلند در این پرونده به چه شکلی خواهد بود، توضیحی نداد. وزارت خارجه ایرلند اعلام کرد که مداخله طرف سوم لزوما به معنای جانبداری از یکی از طرفین نیست بلکه فرصتی برای ایرلند است تا تفسیر خود را در مورد یک یا چند بند از کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی (۱۹۴۸) ارائه کند.

آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری از اسرائیل به دلیل ارتکاب نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها شکایت کرد. این دادگاه در ماه ژانویه در حکمی اعلام کرد که اسرائیل باید از هر اقدامی که ذیل کنوانسیون مقابله با نسل‌کشی قرار می‌گیرد، خودداری کند.

در همین حال، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از رژیم صهیونیستی، قطع کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) و تسهیل نسل‌کشی در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

همچنین چهار کشور اروپایی اسلوونی، مالت، ایرلند و اسپانیا اعلام کرده‌اند که آماده به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی به عنوان «تنها راه دستیابی به صلح و امنیت» در این منطقه جنگ‌زده هستند.

۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر حق فلسطینیان را برای داشتن یک کشور بر اساس مرزهای موسوم به ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسند که شامل کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha