مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سه میلیون جلد کتاب چاپ کرد

شهرکرد – ایرنا – معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه مهمترین رویکرد و سیاست این مجموعه تقویت حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی است، گفت: مهترین دستاورد این مجموعه فرهنگی در سال گذشته چاپ سه میلیون جلد کتاب بوده که در اختیار مراکز قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، فرهاد فلاح در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: سال گذشته با تلاش‌های انجام شده هر هشت ساعت یک عنوان کتاب به چاپ رسید که رکوردی جدید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: همچنین مجموعه تولیدات حوزه انیمیشن و سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز به ۳۰۰ عنوان رسیده است که انیمیشن "بچه زرنگ" سال گذشته اکران و با استقبال خیلی خوبی روبرو شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:هم‌اکنون نیز فیلم‌های قابل اکرانی از جمله باغ کیانوش دردستور کار قرار دارد که به مرور اکران می‌شود.

به گفته فلاح، همچنین جشنواره‌های مختلفی نیز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی با مشارکت ۷۰ کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اعتبار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در داخل و حوزه بین‌الملل ادامه داد: هم‌اکنون این مجموعه فرهنگی، نماینده جمهوری اسلامی در بخش کودکان و جوانان سازمان شانگهای شده است و در حوزه کودک و نوجوان به این سمت رفته‌ایم که در سازمان شانگهای اتحادیه کودک و نوجوان تاسیس کنیم.

وی تاکید کرد: افزون براین جمهوری اسلامی در حال بررسی تاسیس اتحادیه کودک و نوجوان در سازمان کنفرانس اسلامی را در دستور کار دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: براساس سیاست‌های ترسیم شده امروز تولیدات محتوایی شامل اسباب‌بازی، شعر، سرود، کتاب، فیلم، انیمیشن، تئاتر، مجموعه محصولات و نیازمندی‌های کودکان و نوجوانان در کانون در حال شکل‌گیری است.

فلاح با بیان اینکه امروز کانون پرورش فکری در عرصه یک جهش جدید قرار گرفته و در تلاش برای ارائه خدمات به مخاطب است، افزود: بخشی از خدمات کانون محصولاتی است که مخاطب دریافت می‌کند و بخش دیگر نیز در واقع ارتباطی است که با مراکز و مربیان برقرار می‌شود.

وی تاکید کرد: مهمترین رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تقویت و گسترش نقش و حضور رسانه‌ای خود است تا به این صورت زمینه استفاده از محصولات کانون برای مخاطبان فراهم شود.

بازارپردازی فرهنگی مهمترین اولویت کانون پرورش فکری

وی با اشار به به اینکه جشنواره قصه‌گویی، پویا نمایی و خیلی از فرایندهای دیگر محصول تعامل کانون پرورش فکری با صدا و سیما است، گفت: تهیه سریال بچه زرنگ مراحل پایانی خود را طی می کند و هم‌اکنون ۵۲ قسمت این سریال تاکنون تهیه شده است.

فلاح در خصوص بازارپردازی کانون اضافه کرد: در بحث بازار پردازی فرهنگی کانون پرورش فکری در گذشته خیلی موفق نبوده اما امروز در بحث انیمیشن بچه زرنگ وارد بازارپردازی فرهنگی شده است.

وی یادآور شد: در این ارتباط ۴۰۰ محصول برای بچه زرنگ طراحی و بخشی از آن از جمله لباس، پوشاک ولوازم التحریر با لگوی بچه زرنگ در حال انجام است.

تشکیل شورای کودک و نوجوان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امروز در برخی از استان‌های کشور شورای کودک و نوجوان به ریاست استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل شده است و چهارمحال و بختیاری نیز ظرفیت تشکیل این شورا را دارد.

وی اظهار داشت: تلاش می‌شود با تشکیل شورای کودک و نوجوان تمام گروه‌هایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند به خط و همگرا شوند.

فلاح تاکید کرد: توجه دادن استان‌ها به ظرفیت بومی آن‌ها خیلی مهم است و تلاش می‌شود از ظرفیت مردمی در فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی استفاده شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآورشد: برای فعالیت‌های فرهنگی مربوط به کودکان و نوجوانان نباید منتظر جذب نیرو، استخدام بود بلکه باید از ظرفیت گروه‌های جهادی وعمومی که وجود دارد استفاده شود.

وی افزود: هم‌اکنون یک هزار و ۴۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب مراکز ثابت، سیار و پستی در سطح کشور به کوکان و نوجوانان خدمات ارائه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فرهاد فلاح در سفر یک روزه خود به چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری نیز شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha