۱۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبر: 85429259
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف فراهم شد

مشهد- ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۲ شهر «کلات و چنار» این استان طبق تفاهم انجام گرفته با اداره کل اوقاف از محل ظرفیت‌های این نهاد انجام می شود.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، وحید داعی روز جمعه افزود: در راستای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کلات و چنار، زمین ها شناسایی شده است و در نشست مشترک با مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دولت به شمار می‌رود که تاکنون بخش زیادی از مردم به امید خانه‌دار شدن در این طرح شرکت و سرمایه‌گذاری کرده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اکنون ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای استان آغاز شده و با سرعت در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: در ۲ شهر کلات و چنار با توجه به «توپولوژی» منطقه و بررسی بانک زمین در خصوص اراضی سازمان ملی، کارشناسی های لازم انجام و زمین های اداره کل اوقاف شناسایی شد که پس از سیر مراحل قانونی به طرح نهضت ملی مسکن الحاق خواهد شد.

داعی بیان کرد: در حال حاضر در شهر کلات ۹۸۹ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۹۷ متقاضی حائز شرایط و ۳۰۸ نفر تایید نهایی شدند و ۱۰۱ نفر نیز متقاضی مسکن از محل طرح جوانی جمعیت هستند.

وی گفت: در شهر چنار ۸۱ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۹ متقاضی حائز شرایط، ۳۶ تایید نهایی و ۷۰ متقاضی مسکن در طرح جوانی جمعیت هستند.

شهرستان کلات در ۱۶۰ کیلومتری مشهد واقع است و دارای شهرهای «کلات، لائین نو، چنار، زاوین و شهر زو» است.

به گزارش ایرنا، از سهم ۴۰۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان خراسان رضوی، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲ هزار و ۵۹۶ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانواری استان ایجاد می شود، ۶۰ هزار واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شامل کاشمر، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، سبزوار و نیشابور و ۶۰ هزار واحد نیز در ۸۷ شهر کمتر از ۱۰۰ هزار نفری ساخته می شود و باقی آن هم سهم کلانشهر مشهد و شهرهای جدید گلبهار و بینالود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha