چهار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن به کلات خراسان رضوی الحاق شد

مشهد-ایرنا- رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کلات خراسان رضوی گفت: نزدیک به چهار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهر کلات الحاق شده است.

رضا زیادتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نهضت ملی مسکن در شهر کلات ۴۰۰ متقاضی داشت که ۷۶ نفر واجد شرایط لازم بوده و تایید نهایی شده‌اند، همچنین ۱۱۳ نفر نیز در قالب طرح جوانی جمعیت منتظر دریافت زمین هستند.

وی بیان کرد: چهار هکتار زمین یاد شده در قالب پنج قطعه به محدوده شهر کلات الحاق شده و طرح تفضیلی این زمین ها در حال تدوین است که پس از تایید زمین ها به متقاضیان طرح نهضت ملی واگذار خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان کلات ادامه داد: علت پیشرفت کند طرح نهضت ملی مسکن در شهر کلات محصور بودن زمین ها بین کوهستان و ارتفاعات و رودخانه شهر کلات است، لذا یافتن زمین در این محدوده شهری آسان نیست.

وی گفت: شهر کلات دارای اماکن تاریخی و دارای سایت های میراثی متعددی است که دارای حریم هستند و ممنوعیت ساخت و ساز در حریم آنها وجود دارد، لذا در نهایت طی توافق با اداره اوقاف قطعات چند هزار متر مربعی زمین در نقاط مختلف شهر کلات تهیه و تفکیک شده است.

زیادتی افزود: این زمین ها در حریم رودخانه و سایت های میراث فرهنگی و تاریخی نیستند و همچنین از رودخانه خروشان شهر دور بوده و شیب مناسبی نیز دارند.

وی اظهار کرد: در شهرهای چنار ۳.۸ هکتار، زاوین ۵ هکتار و حسن آباد ۱.۶ هکتار زمین به محدوده این شهرها الحاق شده که بیشتر برای طرح های جوانی جمعیت مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

شهرستان مرزی کلات با وسعت سه هزار و ۵۰۳ کیلومترمربع در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

این شهرستان با داشتن ۱۴۳ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر "کلات نادری"، "حسن‌آباد لایین"، "چنار" و "زاوین" و ۶۸ روستا و دارای ۴۳ هزار نفر جمعیت است که نیمی از این تعداد ساکن مناطق روستایی اند و نیمی دیگر در شهرها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha