۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85429352
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار وزش باد شدید و بارندگی در خراسان جنوبی

۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85429352
هشدار وزش باد شدید و بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از اواخر امشب (پنجشنبه) با تقویت ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به ویژه در مرز شرقی و بارش رگباری قابل پیش‌ بینی است.

سمیه لطفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت کاهش کیفیت هوا و دید افقی، رگبار و رعد و برق، در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین از عصر جمعه در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف به شرط تثبیت نقشه‌های هواشناسی قابل پیش‌ بینی است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: روند افزایشی دمای هوا امروز و فردا در استان ادامه دارد اما طی روز جمعه تا صبح شنبه کاهش دما محسوس خواهد بود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای سه درجه سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۳۱ درجه گرمترین ایستگاه استان بود، در این مدت تغییرات دمایی در مرکز استان بین هفت و ۲۴ درجه به ثبت رسید.

ناپایداری‌ جوی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی برای فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از اوایل وقت جمعه تا صبح شنبه هفته آینده هشدار سطح زرد صادر کرد.

رگبار رعد و برق، وقوع روان آب محدود، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و در نقاط مستعد تگرگ و برخورد صاعقه  پیش‌ بینی می‌شود و منطقه اثر این هشدار تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha