۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85440255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره تندباد و بارش رگباری در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره فعالیت توده هوای ناپایدار جوی به صورت وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک، رگبار و رعد و برق هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، این هشدار هواشناسی که روز سه شنبه صادر شد، از شروع ناپایداری جوی در پیش از ظهر پنجشنبه ۲۳ فروردین تا شنبه هفته آینده خبر داده است.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، در برخی ساعات کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا، رگبار و رعد و برق، وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن برخی مسیل‌ها به ویژه در برخی نقاط شمالی استان، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای از پیامدهای این سامانه است که کل استان را در بر می‌گیرد.

هشدار نارنجی تندباد و بارش رگباری در خراسان جنوبی

براساس الگوی نقشه‌ها، داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای هواشناختی طی ۲۴ ساعت آینده گاهی وزش تندباد و گرد و خاک، در مناطق بادخیز و مستعد وزش باد شدید با گرد و خاک (کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا) قابل پیش بینی است.

همچنین به لحاظ دمایی تا صبح فردا دما به طور نسبی کاهش می‌یابد.

با تقویت ناپایداری‌های جوی از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آتی علاوه بر وزش باد شدید و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه به ویژه در نیمه شمالی استان به شرط تثبیت نقشه‌ها رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha