۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85429630
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

اصفهان به ۲۱۲ بلوک انتظامی تقسیم شد

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی اصفهان از تقسیم‌بندی این استان به ۲۱۲ بلوک انتظامی بر اساس وسعت، جغرافیا، نوع و میزان وقوع جُرم خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ بهزار ثابت راسخ روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای انتظامی اصفهان در جمع خبرنگاران، هدف از این کار را پیشگیری از وقوع جرائم و ارتقای میزان احساس امنیت در شهروندان اعلام کرد.
وی گفت: حداقل در هر بلوک یک واحد گشت خودرویی، یک واحد گشت موتوری و یک گشت پاس پیاده مستقر است که بصورت ۲۴ ساعته در حوزه ماموریت خود بویژه در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و اماکن استقرار مسافران نوروزی، به گشت‌زنی می‌پردازند.
سرهنگ ثابت‌ راسخ با بیان‌اینکه حاشیه زاینده‌رود یکی از بلوک‌های مهم انتظامی در مرکز استان بشمار می‌آید، اظهار داشت: واحدهای گشت انتظامی در ضلع شمال و جنوب این منطقه بصورت پاس پیاده حضور دارند و به ارتقای امنیت آن کمک می‌کنند.
وی یادآور شد: در این راستا اگر شهروندان و مسافران نوروزی درخواست یا امدادخواهی داشته باشند می‌توانند به این گشت‌ها مراجعه کنند.
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان افزود: اصفهان، سال ۱۴۰۳ را با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» آغاز و با سرلوحه قرار دادن آن، تمام تلاش خود را به تامین آرامش و امنیت شهروندان و مسافران نوروزی معطوف کرده است.
وی همچنین در باره فلسفه وجودی پلیس پیشگیری فراجا گفت: تمام اقدامات این پلیس در این راستاست که هیچگونه جُرم و آسیبی در فضای عمومی جامعه اتفاق نیفتد و از آنجا که برخی از شهروندان با سهل‌انگاری خود زمینه و بستر وقوع جُرم را برای مُجرمان فراهم می‌آورند پلیس پیشگیری می‌کوشد تا سطح آگاهی عمومی را در این باره بالا ببرد تا خود آنها به مثابه پلیس از وقوع جُرم جلوگیری کنند.
سرهنگ ثابت راسخ گفت: مهمترین اقدامات پلیس پیشگیری در ایام نوروز، اجرای طرح های تلفیقی با مشارکت سپاه و گشت های رضویون بسیج، ایجاد ایست و بازرسی در ورودی و خروجی‌های استان، راه‌اندازی ایستگاه‌های پلیس در سطح پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و اجرای طرح‌های امنیت محله محور است.
وی تاکید کرد: پلیس مصمم است در سال جدید با استفاده از دانش، هوش بالا و فناوری‌های روز، بصورت مقتدرانه اما با رعایت اخلاق، رفتار و منش اسلامی، امنیت و آرامش را در جامعه پیاده کند و در این میان از مردم درخواست می‌شود تا در راستای ارتقای امنیت پایدار مشارکت همه‌جانبه‌ای با پلیس در اجرای طرح‌های «امنیت محور» داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha