راهبردهای معیشتی عشایر متناسب با زیست‌بوم هر استان عملیاتی می‌شود

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان امور عشایر کشور اعلام کرد: این سازمان در سال ۱۴۰۳ چهار راهبرد بهبود معیشتی عشایر را در پیش دارد که متناسب با زیست‌بوم هر استان و با هدف رونق اقتصادی و تحقق شعار سال اولویت‌بندی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شایان نادری جمعه در بازدید از نوروزگاه‌های عشایری شهرستان کوه‌چنار فارس گفت:چهار راهبرد امسال داریم که بحث تولید گوشت قرمز اولویت نخست سازمان در این راهبردهاست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: دومین راهبرد سازمان بحث گردشگری و زیست بوم‌هایی است که عشایر در آن مستقر هستند که در تلاشیم تا در استان‌های مختلف که دارای پتانسیل جذب گردشگر هستند این ظرفیت را بالفعل کنیم.

وی عشایر را یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور دانست و افزود: تولیدات در این عرصه متناسب با استان‌هایی که صنایع مختلف دارند به عنوان سومین راهبرد برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشور اضافه کرد: کمک می‌کنیم تا در استان‌هایی که عشایر در بحث داروهای گیاهی دارای ظرفیت هستند با هماهنگی ادارات کل استان‌ها و اهدای تسهیلات و سایر راهبردهایی که داریم از این ظرفیت بهره ببریم.

نادری با تاکید بر اینکه این چهار راهبرد با هدف رونق اقتصادی و کمک به عشایر با توجه به شعار سال دنبال می‌شود گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق این شعار به کار می‌گیریم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به ظرفیت‌هایی که عشایر در بحث نوروزگاه‌ها دارند،گفت:نوروزگاه‌ها بهترین فرصت برای عشایر است که به صورت مستقیم محصولات خود را به مسافران عرضه و دست دلالان را کوتاه کنند.

وی افزود: نوروزگاه‌ها مرکز عرضه مستقیم کالاهای کشاورزی و عشایری هستند که مسافران در این مکان‌ها هم استراحت می‌کنند و هم با زیست بوم عشایر آشنا می‌شوند.

شهرستان کوه چنار در غرب استان فارس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha