کارخانه تسنیم‌نوش شهرستان نیر از رکود خارج می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر گفت: کارخانه تولید فرآورده‌های نوشیدنی تسنیم نوش این شهرستان بعد از هشت سال رکود، از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی خریداری و زمینه‌های راه اندازی و تولید آن فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا حسینی روز جمعه در بازدید از کارخانه تسنیم نوش نیر در شهرک تخصصی آب این شهرستان اظهار کرد: این کارخانه به عنوان بزرگ ترین کارخانه فرآورده‌های نوشیدنی شمال غرب کشور به شمار می رود و بخش نخست آن برای تولید آب معدنی ظرف سه ماه آینده دایر و فعال خواهد شد.

وی افزود: بخش دوم این کارخانه نیز برای تولید نوشیدنی‌های طعم دار، ظرف ۶ ماه آینده دایر و شروع به فعالیت خواهد کرد و این کارخانه با توجه به مطالبات بر حق مردم از مسئولان استانی و محلی، با تلاش بسیار به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل داده شده است.

فرماندار نیر ادامه داد: تلاش می‌کنیم با توجه به شعار و نام سال ۱۴۰۳ یعنی " جهش تولید با مشارکت مردم" کارخانه تولید فرآورده‌های نوشیدنی نیر راه‌اندازی شود و به امید خدا ظرفیت اشتغال مستقیم برای ۲۰۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای یک هزار و ۵۰۰ نفر را خواهد داشت.

زمین به کارخانه قطعات خودرو نیر واگذار می‌شود

حسینی همچنین در بازدید از کارخانه تولید قطعات خودرو در روستای اسلام آباد این شهرستان گفت: این واحد تولیدی و صنعتی که با همت یکی از اهالی راه اندازی شده و در حال تولید است، زمینه اشتغال هشت نفر را فراهم کرده است.

وی با اشاره به کمبود فضا در این کارخانه، افزود: مکان و محل جدیدی برای سرمایه گذار این واحد تولیدی در شهرک صنعتی نیر در نظر گرفته شده است که به زودی در اختیار سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha