۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۲۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85430291
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ مسجد شیروان خراسان‌شمالی میزبان مراسم شب‌های قدر است

بجنورد-ایرنا- رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: ۱۴۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان میزبان برگزاری مراسم شب های معنوی قدر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد معلم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آیین محوری شب های پر فضیلت قدر از ساعت ۲۱ شب گذشته همزمان با سراسر کشور در مساجد و اماکن این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: قرائت "دعای جوشن کبیر" و "ابوحمزه ثمالی" مراسم قرآن به سر، اقامه نماز جماعت، مداحی و سوگواری شهادت حضرت علی(ع) از برنامه‌های اصلی برای روزه داران و شب زنده داران این شهرستان در لیالی قدر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شیروان ادامه داد: مصلای امام خامنه ای (مدظله) از نقاط محوری برگزاری این آیین معنوی در مرکز شهر و امام زاده حمزه رضا(ع) در شهر زیارت است.

حجت الاسلام معلم درباره اعزام مبلغان به روستاهای شیروان گفت: این مبلغان دینی اعزام شده جدای از روحانی مستقر در مساجد روستاها هستند که در ماه مبارک رمضان فعالیت تبلیغی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیان احکام و تفسیر قرآن، احیای امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، تاکید بر لزوم افزایش جمعیت و ترویج سبک زندگی اسلامی از موضوعات سخنرانی مبلغان است.

شب قدر، شبی است که برکت از آسمان‌ بر زمین نازل می‌شود و ملائکه در آن شب به اذن خداوند بر زمین فرود می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند تا مقدّرات یکساله را ثبت ‏کنند.

از بین شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان مشخص نیست کدام یک، شب قدر است ولی توصیه شده که هر سه شب را احیا نگهدارند و قرآن تلاوت و عبادت کنند.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha