۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85430489
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان

همدان- ایرنا- مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بامداد شنبه همزمان با ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در هزار و ۵۰۰ نقطه استان شامل امامزادگان، مساجد و حسینیه‌ها برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان همدان با حضور در بقاع متبرکه شاخص استان همدان از جمله آستان مبارک شاهزاده حسین(ع) و امامزاده عبدالله(ع)، حسینیه امام خمینی(ره) و مساجد سراسر استان آیین احیای اولین شب قدر را برگزار کردند.

این مراسم با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسما ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی‌همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث الغوث و الهی العفو سردادند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بامداد شنبه در حسینیه امام خمینی(ره) در جمع مردم یکی از فلسفه‌های اصلی احیا و حضور در مراسم شب قدر را رسیدن به بهشت دانست.

برگزاری آیین احیای شب‌های قدر در هزار و ۵۰۰ نقطه استان همدان

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی گفت: شب قدر فرصتی برای تکامل و خودسازی است و مومنان باید از این فرصت ارزشمند استفاده کنند تا بیشترین بهره را از فضایل این شبها ببرند.

وی، میزان ثواب عبادت را در گرو فهم عمیق و با بصیرت در دین برشمرد و افزود: کسی که فهم در دین ندارد در جا می‌زند و با فقه در دین و عقلانیت رتبه معنوی انسان ارتقا می یابد.

بر اساس روایت‌ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای جوشن کبیر مهم‌ترین اعمال این شب است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha