۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱:۰۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85430500
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وقت امید بر قلم عفو خدا

۱۳ فروردین ۱۴۰۳، ۱:۰۷
کد خبر: 85430500
سعید وحیدی
وقت امید بر قلم عفو خدا

بجنورد- ایرنا- هنوز ماه مبارک رمضان به پایان نرسیده‌ اما شب‌های قدر که شب های استجابت دعا و عفو خدا است به منزلگاه پایانی خود نزدیک می‌شود بنابراین باید این ایام را قدر دانسته و از لحظه لحظه آن فیض ببریم.

به گزارش ایرنا، امشب بار دیگر درهای آسمان به روی مومنان گشوده شد و پیر و جوان، زن و مرد و کوچک و بزرگ دست ها را برای بهره مندی از برکات معنوی این شب به سوی آسمان بالا بردند.

انسان هایی که از هر آن‌چه دنیوی است، دست شسته اند و آمده اند تا بگویند که گرچه گناهان و خطاها بسیار است اما بخشندگی معبود بزرگ تر از آن است که نا امیدشان کند.

آری امشب ملائک فرود می‌آیند تا بندگان خاص را بشارت دهند که رحمت خداوند نزدیک است و برای بهره مندی از این موهبت الهی باید دل را به خدا سپرد و پیشانی را به خاک گذاشت و با صدای حزین و نفس پشیمان از خطاهای بزرگ و کوچک، «الغوث الغوث» خواند.

جای جای شهر بجنورد میزبان برپایی میزبان برپایی محافل احیای شب قدر است و مراسم احیا در مصلای امام خمینی(ره) نیز از ساعت ۲۲ با برپایی محفل باشکوه آیات قرآنی و قرائت دعای جوشن کبیر آغاز شد.

ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند، سپس سخنران های این مراسم در وصف فضیلت شبهای قدر و مظلومیت حضرت علی(ع) سخنانی ایراد کردند.

وقت امید بر قلم عفو خدا

در ادامه شب زنده دارن امشب دعاهای مخصوص این شب معنوی زمزمه کردند و با ریختن اشک توبه به درگاه خداوند پناه بردند.

مردم روزده دار خراسان شمالی امشب کتاب خدا را پناه خود قرار داده و آن را بر سر گذاشتند، خداوند را به کتابش و به رسولش که قرآن بر او نازل شد، سوگند دادند تا از گناهان گذشت کند.

مراسم احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان نیز در جای جای خراسان شمالی با قرائت قرآن در مکان های مقدس پرشور تر از سال های گذشته برگزار شد.

برگزاری آیین شب قدر در ۶۸ نقطه محوری

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می گوید: آیین معنوی لیالی قدر در ۶۸ نقطه محوری استان با حضور پرشور مردم این خطه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی ادامه می دهد: این آیین محوری در تمامی شهرستان های بجنورد، شیروان، اسفراین، بام و صفی آباد، مانه، سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان برگزار می شود.

وی افزود: مصلای امام خمینی (ره)، امامزاده سیدعباس(ع)، مسجد انقلاب و تالار لاله سپاه از نقاط محوری برگزاری این آیین معنوی در مرکز خراسان شمالی است.

به گفته حجت‌الاسلام هدایتی؛ مراسم محوری شب های پر فضیلت قدر در اماکن محوری خراسان شمالی از ساعت ۲۲ شب آغاز شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح می کند: قرائت دعاهای ویژه شب قدر همچون خواندن دعای "ابوحمزه ثمالی" و "جوشن کبیر"، مراسم قرآن به سر و سخنرانی مذهبی از برنامه هایی است در این شب های پرفضیلت برگزار خواهد شد.

وقت امید بر قلم عفو خدا

شب قدر، شبی است که برکت از آسمان‌ بر زمین نازل می‌شود و ملائکه در آن شب به اذن خداوند بر زمین فرود می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند تا مقدّرات یکساله را ثبت ‏کنند.

از بین شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان مشخص نیست کدام یک، شب قدر است ولی توصیه شده که هر سه شب را احیا نگهدارند و قرآن تلاوت و عبادت کنند.

استان خراسان شمالی هزار و ۱۰۲ مسجد دارد که ۹۰۰ باب آن مربوط به نواحی روستایی است.

حدود ۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha