۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۱۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84729721
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در سومین شب از لیالی قدر/فرشتگان از زمین اشک بندگی چیدند

بجنورد-ایرنا- اینجا در خلوتگاه معنوی و در میان اندوه و ندامت بندگان زمینی، فرشتگان از آسمان فرود آمدند و اشک بندگی چیدند تا توشه ابدی برای فرزندان آدم قرار دهند.

به گزارش ایرنا در آستان سیدعباس موسی بن جعفر(ع) نشسته ام تا در سومین شب قدر با شب زنده داری و احیا، دلم را به آسمان پیوند بزنم، زنگار از قلب بزدایم و در شبی که بهتر از هزار ماه است، برای یک سال توشه چینی کنم.

حال عجیبی است امشب، همه در وسوسه سامان دادن اعمال و چیدن سرنوشت یک ساله هستند، می گویند امشب اشک ها خوب خریدار دارد در آشفته بازار زمین و وسوسه های نازیبایش امشب آسمان بر زمین رسیده تا الماس اشک های ندامت و بندگی را خریداری کند.

امشب دست ها را کمی بالاتر ببری، به آسمان می رسد، قطره وجودت به اقیانوس رحمت پیوند می خورد دلت به وسعت آسمانی می شود که درهایش را به رویت باز کرده است. امشب هر چقدر حریص تر باشی بیشتر نصیبت می شود.

امشب دست بندگان به آسمان رسیده و کام ها به بندگی معبود خوش و شیرین شده است، زمزمه ها الغوث الغوث که بلند می شود،نسیمی می شود که اشک های جاری شده را بر روی صورت می غلطاند، نسیم رحمت، نویدی می شود برای رویش سبز دعا و اجابت معبود. 

نوای استغاثه و دعای جوشن کبیر و خواندن معبود به هزار نام زیباش زرهی محکم می شود که در کارزار نفس اماره، نلغزی و از آسیب بلایا در امان باشی.

به رسم شب قدر، مصحف مبارک را بر سر می گذارم و خداوند را به کبریایی خود و به آبروی فرستادگانش قسم دهم که به رسم بنده نوازی اش، ضامن عافیت بندگان باشد.

آخرین شب قدر، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور مردم استان خراسان شمالی با رعایت پروتکل های بهداشتی در مساجد و امامزادگان در شهرها و روستا برگزار شد.

مردم استان خراسان شمالی با حضور در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه شب قدر را با ندای الغوث الغوث به صبح رساندند.

در سومین شب از شب های قدر، مردم ولایت مدار خراسان شمالی با خواندن قرآن، دعای جوشن کبیر و اجرای مراسم قرآن به سر، دعاهای مخصوص این شب را زمزمه کرده و برای آمرزش گناهان راز و نیاز کردند.

مردم استان به مناسبت شهادت مولای متقیان به سینه زنی و نوحه سرایی پرداختند و به یاد امیرمومنان حضرت علی (ع) اشک ماتم ریختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha