۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85430583
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۶۴ درصدی بارندگی در شهرستان آستارا

۱۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85430583
افزایش ۶۴ درصدی بارندگی در شهرستان آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا گفت: بارندگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۶۴ درصد افزایش داشته است.

فردین فرتوت نیا روز شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان در سال ۱۴۰۲ شاهد رکوردهای جدیدی در پارامترهای جوی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان بوده است،اظهارکرد: سال ۱۴۰۲ در این شهرستان مجموعاً ۱۶۹۷٫۳ میلیمتر باران باریده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به شاخص‌های آب و هوایی سال ۱۴۰۲ در ایستگاه سینوپتیک هواشناسی شهرستان مرزی آستارا، با بیان این‌که مجموع تعداد روزهای بارشی سال ۱۴۰۲ شامل باران، برف و تگرگ ۱۲۳ روز بود، بیان کرد: بیشترین بارش ماهیانه شهرستان آستارا در سال ۱۴۰۲ مربوط به شهریور ماه و به میزان ۴۸۳.۸ میلی‌متر است که یک رکورد محسوب می شود.

وی حداکثر بارش ۲۴ ساعته در آستارا را ۲۱۷٫۸ میلی‌متر و در تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام و خاطرنشان کرد: در ۲۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۲ بین ساعات ۳.۳۰ تا ۶.۳۰ صبح و در یک بارش سه ساعته ۱۳۰٫۶ میلی‌متر باران باریده است که یک رکورد محسوب می شود.

فرتوت نیا با اشاره به اینکه حداکثر دمای مطلق شهرستان آستارا در سال گذشته، ۳۷.۶ درجه سانتیگراد و در تاریخ ۱۹ تیر ماه بود تصریح کرد: پیش از این زمان چنین دمای بالایی در این شهرستان ثبت نشده بود و میانگین دمای شهرستان آستارا در سال گذشته، ۱۷.۳ درجه سانتیگراد بوده است.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha