جودو کار نابینای ایران: خواست ما برگزاری اردوهای بین‌المللی است

اصفهان - ایرنا - عضو تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان گفت: برگزاری اردوها و کمپ‌های بین‌المللی و رویارویی با حریفان خارجی در مسابقات دوستانه، خواسته ما از مسوولان است تا بتوانیم توان خود را برای پارالمپیک پاریس به حداکثر برسانیم.

سیدمیثم بنی‌طبا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوها و کمپ‌های بین‌المللی چند روزه در کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن سطح آمادگی ورزشکار را بالا می‌برد و تمرین و مبارزه با حریفانی از دیگر کشورها، خودباوری ما را بهبود می‌بخشد.

وی اضافه کرد: اگرچه ورزشکاران خودباوری دارند، اما برگزاری اینگونه اردوها و کمپ‌ها، حضور در مسابقات جهانی و پارالمپیک را عادی‌تر می‌کند.

جودوکار اصفهانی دارنده سهمیه پارالمپیک پاریس یادآور شد: بررسی دوران طلایی جودو در ایران حاکیست که هر زمان ورزشکاران در اردوهای تمرینی و مسابقات تدارکاتی حضور مستمر داشته‌اند، نتایج بسیار خوبی هم کسب کرده‌اند، لذا کمپ‌های بین‌المللی برای ارتقای آمادگی و کسب مدال مفید در پارالمپیک پاریس مفید است.

بنی‌طبا با بیان اینکه جودو در چهار سال گذشته به نوعی دچار رخوت شده بود، تصریح کرد: بر همین اساس حریف تمرینی مناسب برای ما نیست و از طرف دیگر من و وحید نوری بعنوان اعضای تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان در اوزان کاملا متضادی فعالیت داریم لذا مسابقات مشترکی که به ما کمک کند، وجود ندارد.

عضو تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: در روزهای آینده، مسابقات جودوی «گرندپری» به میزبانی گرجستان برگزار خواهد شد و حضور در این رویداد ورزشی برای ارتقای سطح توان تکنیکی بسیار موثر است.

بنی‌طبا با اشاره به شکستگی دنده در جریان مسابقات جودوی «گرندپری» نابینایان و کم بینایان در آلمان(بهمن ۱۴۰۲) که با کسب مدال طلا همراه بود، تصریح کرد: با رفع مصدومیت در روزهای پیش رو و پس از تعطیلات نوروز، تمرینات جدی‌تر را آغاز خواهم کرد تا برای پارالمپیک به مرز آمادگی کامل برسم.

وی اظهار داشت: از آنجا که مصدومیتم رو به بهبود است، تمرینات سنگین و شدید را تا یکی ۲ هفته آینده آغاز خواهم کرد تا مصدومیت دوباره به سراغم نیاید.

عضو تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان افزود: اکنون تمرینات من و وحید نوری بعنوان اعضای تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان بصورت غیرمتمرکز در اصفهان و تهران در جریان است و با توجه به شرایط تمرینی خوبی که دارم روز به روز آماده‌تر خواهم شد.

جودو کار نابینای ایران: خواست ما برگزاری اردوهای بین‌المللی است

بنی‌طبا تصریح کرد: قرار است برای مدال آوران المپیک و پارالمپیک پاداش قابل توجهی در نظر بگیرند که این انگیزه ملی پوشان را افزایش داده است، اما با توجه به هزینه‌های متعدد ورزشکاران برای کسب آمادگی و مصاف با حریفان از مسوولان ملی و استانی درخواست داریم تا در ماه‌های پیش رو حامیان مالی برای ملی پوشان اختصاص دهند.

این جودوکار خاطرنشان کرد: حمایت مالی مقوله‌هایی مانند مکمل‌ها، ماساژ و تمرینات باشگاه ضروریست و ماهیانه با هزینه‌ای حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال می‌توان نیاز ورزشکار را رفع و دغدغه‌های فکری و مالی او را رفع کرد.

به گزارش ایرنا، بنی‌طبا در سال ۱۴۰۲ با نتایج درخشان در مسابقات مختلف و کسب مدال‌های طلای متعدد در وزن ۶۰ کیلوگرم جودو، نخستین ورزشکار اصفهانی کسب کننده سهمیه پارالمپیک پاریس بود.

المپیک ۲۰۲۴ پاریس از پنج تا ۲۱ مرداد سال آینده(۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست) و پارالمپیک از هفت تا ۱۸ شهریور(۲۸ آگوست تا هشت سپتامبر) همان سال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha