۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85430766
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

افزون بر چهار هزار مسافر نوروزی گیلان به پویش «بهرفت» پیوستند

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح خدمات نوروزی در استان ۲۴ اسفندماه تا پایان دهم ماه جاری، چهار هزار و ۱۱۸ نفر به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوستند.

هادی سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پویش با هدف کاهش تصادفات انجام شده که مسافران نوروزی در گیلان از آن استقبال خوبی کردند.

وی در ادامه با تشریح سایر خدمات جمعیت هلال احمر گیلان به مسافران نوروزی افزود: در این مدت به ۱۱۲ مورد حادثه خدمات‌رسانی شد که از این تعداد ۶۲ مورد سوانح جاده‌ای، هشت مورد کوهستان و بقیه شامل سایر حوادث است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان بیان کرد: ۱۰۶ نفر در جریان این حوادث مصدوم شدند که با خدمات‌سانی به آنان ۵۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۲۵۰ مسافر در ارتباط با نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر استان گیلان راهنمایی لازم را دریافت کردند، عنوان کرد: پنج هزار و ۷۸۶ مسافر نوروزی به لحاظ فشارخون کنترل و پایش شدند.

وی اظهار کرد: ارایه آموزش های مهارت ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به هزار و ۱۵۱ نفر، ارایه خدمات امداد و کمک‌های اولیه به ۸۸۷ نفر، اجرای پویش سبز شامل اجرای برنامه های حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، فرهنگی و زیست محیطی و کاشت نهال با شرکت ۳۵۴ نفر از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح خدمات نوروزی ۲۴ اسفندماه تا پایان دهم ماه جاری هزار و ۵۶۴ نفر از خیمه نماز بهره‌مند شدند، اضافه کرد: پنج هزار و ۱۶۴ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کردند.

وی در ادامه با اشاره به پویش هلال رحمت در گیلان به مناسبت ماه مبارک رمضان بیان کرد: در این پویش با مشارکت ۵۸۱ نفر از داوطلبان هلال‌احمر، یک هزار و ۲۰۶ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

طرح خدمات نوروزی و سفر جمعیت هلال احمر در ۳۲ پایگاه امداد و نجات در گیلان در حال اجرا است و در مجموع افزون بر چهار هزار نیروی این جمعیت به مسافران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha