ضرورت پررنگ کردن گفتمان قرآنی در بیان روزمره جامعه

اهواز - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه نظام و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران، قرآنی است گفت: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن با شعار "می‌خوانمت" و طرح "زندگی با آیه‌ها" این است که کمرنگ بودن گفتمان قرآنی جبران شود و معارف قرآنی در بیان روزمره تحقق پیدا کند.

به گزارش ایرنا مجید منادی روز شنبه در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه رفتار و عملکرد مردم در کشور و اساس انقلاب اسلامی بر مبنای قرآن است اظهار کرد: رد پای معرفت قرآنی در ادبیات و میراث شعری به وفور یافت می‌شود این معارف باید در گفتمان روزانه نیز ایجاد شود.

وی بر اهمیت حضور هنرمندان و نقش هنر در تبیین معارف قرآن برای جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: توجه به تجربیات موفق قرآنی استان، گرد هم آوردن ایده‌های مختلف قرآنی، تدارک برنامه‌ها متناسب با نیاز جامعه، استفاده از ظرفیت شخصیت‌های قرآنی بین‌المللی و ملی در استان، بهره‌گیری از ظرفیت قاریان قرآنی عراق و معرفی برنامه‌های قرآنی شهرستان‌ها با نام "سنت‌های رمضانی" از جمله اهداف نمایشگاه و معرفی به جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان از مجموعه‌هایی که در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همکاری کردند، قدردانی کرد و افزود: گلایه‌مندی ما از مجموعه‌های دعوت شده برای برگزاری نمایشگاه که وظایف قرآنی خود را به خوبی انجام ندادند محفوظ است و این در جای خود باید بررسی شود.

ضرورت پررنگ کردن گفتمان قرآنی در بیان روزمره جامعه

در پایان این آیین پوستر نمایشگاه با حضور جمعی از فعالان قرانی و مسئولان مربوطه رونمایی شد.

به گزارش ایرنا پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان از ۱۵ فروردین ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز در مساحت یک هزار و ۸۰۰ متر در قالب ۱۱۲ غرفه با حضور ۴۳۹ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود.

"می‌خوانمت" شعار مشترک نمایشگاه‌های قرآن و عترت امسال در کل کشور است.

ضرورت پررنگ کردن گفتمان قرآنی در بیان روزمره جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha