استاد دانشگاه شیراز: سفر به ارتقای سلامت جسمی و روانی کمک می‌کند

شیراز- ایرنا- عضو هیات علمی و استاد دانشگاه شیراز گفت: سفر دارای ماهیت و کارکردهای متنوع فرهنگی، اجتماعی، روانشناختی و تربیتی است و به ارتقای سلامت جسمی و روانی افراد کمک می کند.

به گزارش ایرنا، رحمت الله مرزوقی، شنبه در جریان بازدید از روند اجرای پویش ملی ‘چشم به راهیم’ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: از سوی دیگر، سفر در بهداشت روانی و افزایش آگاهی ما نیز بسیار موثر است و می تواند مانند یک کلاس درس و دانشگاه به ما مطالب جدیدی را بیاموزد.

وی ادامه داد: همچنین انجام سفر می‌تواند شناخت اجتماعی ما را نسبت به آداب، رسوم، سنن دیگر فرهنگ ها افزایش دهد و زمینه ساز کسب تجربیات بسیار سازنده را فراهم کند.

استاد دانشگاه شیراز: سفر به ارتقای سلامت جسمی و روانی کمک می‌کند

مرزوقی اظهار کرد: ضرورت دارد قبل از اقدام به سفر حتما اهدافی را برای سفر خودمان متصور شویم و برای هدفمند کردن سفر برنامه تنظیم کنیم و نسبت به مقصد خود نیز نیز اطلاعاتی کسب کنیم.

این استاد دانشگاه، اقدام وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در راه اندازی پویش ‘چشم به راهیم’ را اقدامی خوب توصیف کرد و افزود: فارس یک استان پهناور با ظرفیت های خوب فرهنگی، ادبی، دینی و تاریخی است که می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگران در ایام مختلف سال باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha