افزایش ۱۰.۵ درصد تصادفات جاده‌ای و شهری استان اردبیل طی سال گذشته

اردبیل- ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: وقوع ۹ هزار و ۶۴۷ فقره تصادف جاده ای و شهری در استان اردبیل در سال گذشته به شماره ۱۱۵ اورژانس گزارش و اعلام شد.

دکتر سعید مهری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این آمار نشان می دهد که تعداد تصادف جاده ای و شهری در استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن، ۱۰.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در اثر وقوع این تعداد تصادف در سال گذشته، ۹ هزار و ۸۴ فرد مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل از افزایش ۸.۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس استان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: پارسال ۸۰ هزار و ۱۶۹ ماموریت توسط کارکنان اورژانس ۱۱۵ استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: ۱۴ هزار و پنج مورد از ماموریت ها مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹ هزار و ۶۴۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۶ هزار و ۵۱۶ مورد از ماموریت ها نیز مربوط به بیماری‌ها بوده است.

دکتر مهری آمار تماس شهروندان با شماره تلفن ۱۱۵ اورژانس در استان اردبیل طی سال گذشته را ۲۲۵ هزار و ۴۶۵ مورد اعلام کرد و گفت: ۲۲ هزار و ۴۷۶ مورد از این تماس ها مزاحمت تلفنی بوده که موجب ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان شده است.

وی بیان کرد: ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است ولی متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ در پی تماس های مزاحم، جان هموطنان به خطر می افتد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی‌ها خواهشمندیم که در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha