افزایش ۴.۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل

اردبیل - ایرنا- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از افزایش ۴.۸ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان در سه ماه اول سال جاری خبر داد.

دکتر سعید مهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۶ ماموریت توسط کارکنان اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سه ماه اول ۱۴۰۳ انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام یافته در سه ماه اول سال جاری، سه هزار و ۹۳۷ ماموریت مربوط به حوادث غیرترافیکی، ۲ هزار و ۵۵۷ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۴ هزار و ۲۹۲ ماموریت نیز مربوط به بیماری شهروندان بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به انجام ۶۱ هزار و ۶۹۵ مورد تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان در سال جاری اظهار کرد: امسال هشت هزار و ۶۶۵ مورد از این تماس‌ها جزو مزاحمت تلفنی ثبت شد که باعث ایجاد اختلال در روند خدمت‌رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم استان شده است.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است، اضافه کرد: متاسفانه با اشغال مزاحمتی خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خطر می‌افتد.

دکتر مهری تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را ۲ هزار و ۳۹۷ نفر مصدوم و درمان در محل را ۲۶۰ مصدوم اعلام کرد و گفت: آمار سوانح ترافیکی گزارش شده به اورژانس با ۲ هزار و ۵۵۷ فقره تصادف، نسبت به فصل بهار سال گذشته افزایش ۳.۶ درصدی داشته است.

وی همچنین افزود: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی‌ها درخواست می‌شود که در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در مجموع بیش از ۱۱۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای مدیریت حوادث و ارائه خدمات اورژانسی در سطح استان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha