افزایش ۴۲ درصدی بازدید مسافران نوروزی از بناهای تاریخی شاخص استان یزد

یزد _ ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از رشد ۴۲ درصدی بازدیدهای مسافران و گردشگران نوروزی از بناهای شاخص و اماکن تاریخی استان خبر داد.

به‌گزارش روز یکشنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد، "سید محمد رستگاری" افزود:از ۲۴ اسفندماه تا کنون ۳۳۸ هزار و ۸۲۸ نفر از بناهای شاخص استان دیدن کردند.

وی اظهار کرد :مجموع آمار اسکان مسافران در این مدت ۳۹۴ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این بخش مجموع آمار اسکان در واحدهای اقامتی رسمی ۶۶ هزار و ۸۹۰ نفر، مجموع آمار اسکان در مدارس ۱۱۷ هزار و ۶۵ نفر و مجموع آمار اسکان در پارک‌ها و بوستان. های شهرداری ۸۶ هزار و ۶۵۰ نفر بوده است.

او ادامه داد: همچنین آمار اسکان استان در مراکز دارای مجوز مهمان‌سراهای ادارات، سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی ۳۷ هزار و ۱۱۱ نفر و مجموع آمار اسکان در مراکز دارای مجوز ۹۰ هزار و ۴۳۱ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به افزایش میزان تردد ورودی و خروجی وسایل نقلیه به استان گفت: در مجموع آمار ورودی به استان در بازده زمانی یاد شده ۷۳۹ هزار و ۲۸۴ دستگاه بوده که ۶ درصدی تردد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع آمار تردد خروجی از استان در همین بازه زمانی ۷۳۴ هزار و ۸۳۹ دستگاه بوده است.

رستگاری تصریح کرد: مجموع مسافر ورودی به استان در مدت یاد شده به وسیله قطار ۱۵ یکهزار و ۲۸۷ نفر و مجموع مسافر خروجی در این مدت ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد مجموع مسافران ورودی به استان را از طریق پرواز ۱۰ هزار و ۵۵۹ نفر و مجموع مسافرین خروجی نیز ۱۱ هزار و ۴۶۱ نفر بیان کرد.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی است.

این استان ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

استان یزد با بناهای متعدد مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه‌های مهم زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها مختلف گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدن ایرانی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha