۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85431349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترافیک آزادراه‌های استان زنجان نیمه سنگین است

۱۲ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85431349
ترافیک آزادراه‌های استان زنجان نیمه سنگین است

زنجان - ایرنا - رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: ترافیک در آزادراه‌های استان نیمه سنگین است که با توجه به پایان تعطیلات نوروزی پیش بینی می‌کنیم بر حجم آن افزوده شود.

سرهنگ مهدی میناخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنونی آزادراه زنجان به تبریز و و مسیر غرب به شرق آزادراه زنجان به قزوین وجود دارد.

وی یادآوری کرد: با توجه به بازگشت مسافران نوروزی پیش بینی می شود از بعدازظهر امروز و یا فردا / دوشنبه/ ترافیک سنگین تری را در سطح جاده ها و آزادراه های استان شاهد باشیم.

این مسوول به کاهش ۳۳ درصدی تصادفات استان در ایام طرح نوروزی تاکنون اشاره کرد و گفت: بر این اساس هشت نفر در تصادفات جاده ای استان جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه گذشته کاهشی است.

وی با بیان اینکه کاهش تداوم تصادفات استان در گرو همکاری مردم است، ابراز امیدواری کرد: با توجه به روزهای پایانی تعطیلات نوروزی اجتناب از تخلفات حادثه ساز می تواند نقش بسزایی در تحقق این مهم داشته باشد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان، مهمترین علت فوتی های تصادفات رخ داده را بی توجهی به جلو، ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: علت بیشتر تصادفات، سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، استفاده از تلفن همراه، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و خواب آلودگی است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان هنگام تردد فاصله طولی را مد نظر قرار دهند و به ازای هر ۲ ساعت رانندگی زمان کوتاهی توقف کنند، خاطر نشان کرد: رانندگان برنامه ریزی کافی و مناسبی را در سفر مد نظر قرار دهند تا حادثه ای رخ ندهد.

اعمال محدودیت پلیس زنجان در روز طبیعت

میناخانی با اشاره به محدودیت پلیسی استان در روز طبیعت، اظهار داشت: بر این اساس تردد کامیون و موتورسیکلت از محورهای زنجان به میانه، زنجان به تهم و زنجان به بیجار ممنوع است.

وی اضافه کرد: همچنین تردد موموتورسیکلت نیز از ساعت هفت صبح تا ۲۲ شب در جاده های اصلی ممنوع اعلام شده است.

این مسوول با بیان اینکه در صورتی که ترافیک در محور تهم به چورزق سنگین باشد، از ساعت ۱۷ عصر روز سیزدهم فروردین یکطرفه خواهد شد، ادامه داد: به هم استانی ها توصیه می شود با توجه به شب های قدر، رعایت شئونات اسلامی را مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه مورد تخلف همیشگی در روز طبیعت اضافه سرنشین در قسمت های بالایی وسائط نقلیه به ویژه در موتور سیکلت هاست، اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده در صورت مشاهده تخلفات، این خودروها از مبادی ورودی شهر اجازه تردد به جاده ها را نخواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha